wto, 5 lis 2024, 4:22 CET, NY 22:22, Londyn 3:22, Tokio 12:22, ^SPX -0.28%
Polityka prywatności i cookie serwisu Stooq [ustawienia] |
| | Polityka prywatności serwisu StooqNa podstawie art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako „RODO”), Usługodawca jest zobowiązany wykonać obowiązek informacyjny względem osób, których dane osobowe są przetwarzane w ramach serwisu. Niniejsza informacja uwzględnia główne aspekty związane z przetwarzaniem danych osobowych Użytkowników strony internetowej Stooq (stooq.com i stooq.pl) (dalej również „Serwis”) oraz osób nawiązujących kontakt w jakiejkolwiek innej sprawie związanej z działalnością Usługodawcy.- Informacje ogólne
- Administratorem danych osobowych zgodnie z RODO jest
Tomasz Kulawik prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Stooq, Tomasz Kulawik ul. Złota 59 00-120 Warszawa NIP: 5471188000 REGON: 072801570 (zwany dalej również „Administratorem”). - W przypadku jakichkolwiek pytań związanych z niniejszym dokumentem, jak również przetwarzaniem Państwa danych osobowych, mogą Państwo skontaktować się z Administratorem pod adresem do korespondencji Stooq, Tomasz Kulawik, ul. Złota 59, 00-120 Warszawa lub pod adresem e-mail www@stooq.com
- Najważniejsze zasady
- Administrator dokłada wszelkiej staranności, aby Państwa dane osobowe pozostały poufne i bezpieczne, w szczególności odpowiednio chronione przed dostępem osób nieupoważnionych.
- Administrator przetwarza Państwa dane osobowe wyłącznie w takim zakresie, jaki jest niezbędny do funkcjonowania Serwisu, rejestracji i logowania się na swój Profil, dokonywania Zamówień za pośrednictwem Serwisu oraz dokonywania innych czynności opisanych w niniejszym dokumencie. Administrator przetwarza Państwa dane osobowe wyłącznie w takim zakresie i w taki sposób, jaki wynika z przepisów obowiązującego prawa, w tym RODO.
- Podanie przez Państwa danych osobowych w większości przypadków jest dobrowolne. Jednakże nieprzekazanie określonych, wskazanych w Polityce Prywatności danych osobowych będzie się wiązało z brakiem możliwości korzystania z oferowanych przez Administratora usług świadczonych drogą elektroniczną, złożenia Zamówienia, skontaktowania z Administratorem oraz złożenia reklamacji.
- Serwis do prawidłowego działania wykorzystuje pliki cookie. Szczegółową informację na ten temat znajdą Państwo w sekcji „Polityka plików cookie”.
- Czym są dane osobowe oraz co stanowi ich przetwarzanie?
- W myśl przepisów RODO „dane osobowe” oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej.
- Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
- Jako przetwarzanie danych osobowych należy rozumieć w istocie każdą czynność na danych osobowych, niezależnie od tego, czy jest dokonywana w sposób zautomatyzowany czy nie, np. zbieranie, przechowywanie, utrwalanie, porządkowanie, modyfikowanie, przeglądanie, wykorzystywanie, udostępnianie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
- Cele przetwarzania danych osobowych
- W celu umożliwienia Państwu użytkowania Serwisu, Państwa dane osobowe są lub mogą być przetwarzane przez Administratora w następujących celach:
- rejestracja i logowanie do Profilu Użytkownika w Serwisie, korzystanie z funkcjonalności Serwisu
Podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność w celu zawarcia i wykonania umowy (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Założenie Profilu w Serwisie jest równoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. W celu zawarcia tej umowy są Państwo zobowiązani do wypełnienia elektronicznego formularza rejestracyjnego i podania swoich danych osobowych. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby zarejestrować Profil i korzystać z usług świadczonych w ramach Serwisu. W toku realizacji umowy (posiadania Profilu w Serwisie) Administrator może uzyskiwać kolejne dane osobowe dotyczące Państwa, w tym nr rachunku bankowego, z którego jest dokonywana płatność, adresów prowadzonej działalności gospodarczej, historii zamówień. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale niezbędne do wykonania umów zawieranych za pośrednictwem Serwisu; - składanie zamówień za pośrednictwem Serwisu
Podstawą prawną przetwarzania jest zawarcie i wykonanie umowy (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Dla celów realizacji umowy Administrator wykorzysta Państwa dane podane podczas rejestracji i/lub dostępne na Profilu Użytkownika. W związku z zawarciem umowy Administrator przetwarza również nr rachunku bankowego (w związku z dokonaną płatnością). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby zawrzeć umowę za pośrednictwem Serwisu; - odstąpienie od umowy zawartej za pośrednictwem Serwisu
Podstawą prawną przetwarzania jest wykonanie obowiązków umownych wynikających z przysługującego konsumentom prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Administrator przetwarza dane wskazane w oświadczeniu o odstąpieniu (imię i nazwisko, adres zamieszkania adres e-mail lub numer telefonu, numer rachunku bankowego). Dane te są wykorzystywane w celu przeanalizowania uprawnienia do odstąpienia od umowy oraz dokonania zwrotu ceny, ewentualnie w celu poinformowania Państwa, że odstąpienie nie może zostać uwzględnione. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby skutecznie odstąpić od umowy; - obsługa reklamacji związanych z zawartą umową lub z działaniem Serwisu
Podstawą prawną przetwarzania jest (i) wykonanie obowiązków umownych wynikających z rękojmi na podstawie przepisów kodeksu cywilnego, a także (ii) realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora, jakim jest obrona przed nieuzasadnionymi roszczeniami oraz dbałość o wysoką jakość obsługi klientów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Administrator przetwarza dane podane w zgłoszeniu reklamacji (imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail lub numer telefonu, numer rachunku bankowego, w celu dokonania zwrotu ceny). Dane te są wykorzystywane w celu przeanalizowania zasadności reklamacji, kontaktu w celu rozwiązania problemu lub poinformowania Państwa, że reklamacja nie może zostać rozpatrzona lub uwzględniona. Szczegółowe warunki składania i rozpatrywania reklamacji są opisane w Regulaminie Serwisu. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, aby skutecznie zgłosić reklamację; - analizowanie danych zbieranych automatycznie przy korzystaniu z Serwisu
Państwa dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli prawnie uzasadnionego interesu Administratora, wyrażającego się w zapewnieniu prawidłowego funkcjonowania Serwisu oraz prowadzenia statystyk jej oglądalności. W ramach analizy serwer automatycznie zapisuje jedynie tzw. logi serwera, jak np. nazwę żądanego pliku, Państwa dane dotyczące nr IP urządzenia, z którego korzystają Państwo z Serwisu, datę i godzinę wywołania, ilość przesyłanych danych i składającego zapytanie dostawcę usług internetowych (dane dostępowe) oraz dokumentuje wywołanie strony; - Zastosowanie Google (Universal) Analytics do celów analityki internetowej
Serwis korzysta z Google Analytics, narzędzia do analityki internetowej firmy Google Inc. (www.google.com). Powyższe służy ochronie prawnie uzasadnionego interesu Administratora, polegającego na optymalnej prezentacji oferty (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Google Analytics korzysta z metod, które umożliwiają analizę korzystania przez Państwa ze strony internetowej - na przykład pliki cookie. Szczegóły usługi są dostępne pod linkiem: https://analytics.google.com/analytics/web/#/provision Automatycznie zgromadzone informacje dotyczące korzystania z Serwisu są przekazywane z reguły do serwera Google w Stanach Zjednoczonych i tam przechowywane. Google zapewnia jednak, że korzysta z mechanizmów ochrony danych przewidzianych przez przepis europejskie. Szczegóły dotyczące ochrony danych przez Google są dostępne pod linkiem: https://policies.google.com/privacy Mogą Państwo zapobiec rejestrowaniu zgromadzonych przez pliki cookie danych dotyczących korzystania przez Państwa z Serwisu (w tym Państwa adresu IP) przez Google, jak również przetwarzaniu tych danych przez Google, jeśli pobiorą i zainstalują Państwo wtyczkę do przeglądarki znajdującą się pod linkiem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout - wykorzystywanie plików cookie w Serwisie
Podstawą prawną przetwarzania jest treść art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Państwa zgoda. Szczegółowe cele przetwarzania zostały opisane w sekcji „Polityka plików cookie”.
- Poza Serwisem Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane przez Administratora w następujących celach:
- prowadzenie korespondencji lub innej formy komunikacji
Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane przez Administratora w celu prowadzenia korespondencji lub komunikacji w dowolnej formie. Podstawą przetwarzania jest w takiej sytuacji uzasadniony interes Administratora danych polegający na dbałości o relacje z osobami kontaktującymi się z Administratorem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Jeśli to Państwo zapoczątkowali komunikację, Państwa dane osobowe będą przetwarzane na podstawie zgody wynikającej z zainicjowania kontaktu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do prowadzenia korespondencji lub komunikacji; - przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych
Administrator może przetwarzać dane osobowe w celach marketingowych. Przetwarzanie danych osobowych w powyższym zakresie jest wyrazem prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. a i f RODO); - wywiązanie się z nałożonych prawem obowiązków
Państwa dane mogą być przetwarzane również w celu wywiązania się z nałożonych na Administratora obowiązków, przewidzianych przepisami prawa, w szczególności w celu przekazania Państwa danych na potrzeby ewentualnych postępowań sądowych, administracyjnych, bądź innych postępowań przed organami państwowymi, a także w celu wywiązania się z obowiązków wynikających z przepisów o rachunkowości i prawa podatkowego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). Przetwarzanie danych osobowych stanowi w tych przypadkach obowiązek wynikający z przepisów prawa; - cele archiwalne i dowodowe
Państwa dane mogą być przetwarzane w celach archiwalnych i dowodowych, na potrzeby zabezpieczenia informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit f RODO). Zarchiwizowane w ten sposób dane mogą służyć w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami lub zarzutami.
- Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane również w innych celach, w takim wypadku każdorazowo otrzymają Państwo informację na ten temat, w sposób zgodny z obowiązkiem informacyjnym wynikającym z RODO (art. 13 i 14 RODO).
- Okres przetwarzania danych osobowych
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane odpowiedni czas, w zależności od celu, dla którego dane osobowe zostały zebrane:
- dane przetwarzane w celu rejestracji i logowania do Profilu Użytkownika w Serwisie oraz korzystania z funkcjonalności Serwisie - do czasu usunięcia konta w Serwisie;
- dane przetwarzane w celu składania zamówień za pośrednictwem Serwisu - do czasu przedawnienia roszczeń wynikających lub mogących wyniknąć z umowy lub przez wymagany przepisami prawa okres obowiązkowego przechowywania dokumentów księgowych dotyczących umowy - w zależności od tego, które z tych zdarzeń będzie trwać dłużej;
- dane przetwarzane w celu odstąpienia od umowy - do czasu przedawnienia roszczeń wynikających lub mogących wyniknąć z umowy lub przez wymagany przepisami prawa okres obowiązkowego przechowywania dokumentów księgowych dotyczących odstąpienia - w zależności od tego, które z tych zdarzeń będzie trwać dłużej;
- dane przetwarzane w celu obsługi ewentualnych reklamacji - do czasu przedawnienia roszczeń wynikających lub mogących wyniknąć z reklamacji;
- dane przetwarzane w celu prowadzenia korespondencji lub innej formy komunikacji - przez czas prowadzenia korespondencji oraz po jej zakończeniu, przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu Administratora, nie dłużej jednak niż do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń związanych z korespondencją;
- dane przetwarzane w celach marketingowych - do czasu zaprzestania realizacji określonego rodzaju działań marketingowych lub wniesienia przez Państwa sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych;
- dane przetwarzane w celu wywiązania się z nałożonych prawem obowiązków - przez okres przechowywania dowodów potwierdzających wywiązanie się z tych obowiązków, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia obowiązków;
- dane przetwarzane w cela archiwalnych i dowodowych - do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń lub wymaganej przepisami prawa archiwizacji dokumentów - w zależności od tego, które ze zdarzeń będzie trwać dłużej.
- Z jakich źródeł Administrator pozyskuje dane osobowe?
- Dane osobowe, które posiada Administrator pochodzą przede wszystkim od Państwa.
- Jeśli dane nie zostały przekazane przez Państwa, pochodzą one z następujących źródeł:
- od innych podmiotów, które przekażą Państwa dane np. w korespondencji;
- ze źródeł publicznodostępnych, w szczególności z danych zamieszczonych na stronach internetowych, w tym z ogólnodostępnych ewidencji, rejestrów i baz, w tym CEIDG i KRS.
- Odbiorcy danych osobowych
- Administrator nie udostępnia Państwa danych podmiotom trzecim, chyba że jest to niezbędne do zapewnienia prawidłowego przetwarzania danych osobowych i prowadzenia działalności przez Administratora. Odbiorcami danych osobowych w takim przypadku są:
- upoważnieni pracownicy lub współpracownicy Administratora;
- podmioty, które mogą potencjalnie uzyskać dostęp do Państwa danych osobowych przy świadczeniu na rzecz Administratora usług hostingu i serwisu strony internetowej, poczty elektronicznej i innych elektronicznych środków komunikacji, a także systemów informatycznych;
- podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi pocztowe i kurierskie;
- banki (w celu dokonywania rozliczeń pieniężnych);
- podmioty świadczące na rzecz Administratora usługi księgowe lub audytorskie;
- Google - z uwagi na korzystanie z Google Analytics do analizy statystyk stron oraz weryfikacji ruchu w Serwisie;
- podmioty, wobec których Administrator jest zobowiązany przekazać dane osobowe na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do krajów trzecich, chyba że wynikać to będzie z obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa unijnego bądź krajowego.
- Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych
- W zakresie w jakim Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w oparciu o swój prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), mogą Państwo w każdej chwili wnieść sprzeciw wobec przetwarzania. Sprzeciw może zostać wniesiony w dowolnej formie, w tym na dane do kontaktu wskazane w pkt I powyżej.
- Pozostałe uprawnienia w związku z przetwarzaniem danych przez Administratora
- RODO przyznaje Państwu następujące uprawnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych,
- prawo do żądania sprostowania danych osobowych,
- prawo do żądania usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym)
- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania,
- prawo do przenoszenia danych.
- Jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody mogą Państwo ponadto w każdym momencie, bez podania przyczyny, cofnąć udzieloną zgodę, w dowolnej formie, w szczególności e-mailowej. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Mają Państwo także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie przez Administratora Państwa danych narusza przepisy prawa.
- Nie wszystkie uprawnienia, o których mowa w ust. 1 będą przysługiwać Państwu w odniesieniu do każdego przypadku przetwarzania. Jest to zależne od rodzaju przetwarzania i jego podstawy prawnej.
- Administrator może podejmować decyzję w sposób zautomatyzowany, w tym stosować profilowanie, w stosunku do Państwa danych osobowych w szczególności zbieranych, za Państwa zgodą za pośrednictwem plików „cookie” stosowanych w Serwisie, jednakże nie będzie to wywoływać wobec Państwa żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na Państwa sytuację.
Polityka plików cookie serwisu StooqNiniejsza Polityka dotyczy plików cookie i odnosi się do sposobów ich wykorzystania w Serwisie.- Czym są pliki cookie?
- Poprzez pliki cookie należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. cookie zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Pliki cookie w zasadzie nie pozwalają na ustalenie tożsamości osób fizycznych, ale jedynie na identyfikację komputera i przeglądarki. Jednakże z uwagi na dbałość z jaką Administrator podchodzi do ochrony danych osobowych, do plików tych stosowane są środki ochrony przewidziane dla danych osobowych. Zapisywanie plików cookie w pamięci przeglądarki nie ma negatywnego wpływu na Państwa oprogramowanie lub sprzęt. Plik cookie umożliwia odczyt informacji w nim zawartych jedynie serwerowi, z którego pochodzi.
- Administrator dokłada wszelkiej staranności, aby używanie w Serwisie pliki cookie były bezpieczne dla Państwa urządzeń. Korzystanie z plików cookie nie oznacza pobierania od Państwa informacji poufnych. Samo przechowywanie cookie lub uzyskiwanie do nich dostępu nie powoduje zmian konfiguracyjnych w Państwa urządzeniu.
- Do czego są używane pliki cookie?
- Pliki cookie używane są w celu dostosowania zawartości Serwisu do Państwa preferencji oraz optymalizacji korzystania ze Serwisu, w tym:
- rozpoznawania urządzeń Użytkowników i odpowiedniego wyświetlania Serwisu;
- poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Serwisu, umożliwiając w szczególności weryfikację autentyczności sesji przeglądarki;
- dostosowania i optymalizacji Serwisu do potrzeb Użytkowników, zapamiętywania preferencji dotyczących strony (język, jej kolor, układ, rozmieszczenie treści);
- zapamiętywania Loginu i Hasła Użytkownika (jeśli Użytkownik zaznaczy opcję zapamiętania danych logowania), aby nie wpisywać ich przy każdym Logowaniu i na każdej podstronie;
- tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób Użytkownik korzysta ze Serwisu co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji Użytkownika;
- zapisywania Produktów zamówionych przez Użytkownika;
- zapamiętywania historii odwiedzonych podstron w Serwisie;
- optymalizacji i zwiększenia wydajności usług świadczonych w Serwisie;
- dostosowania prezentowanych za pośrednictwem Serwisu reklam usług i produktów firm trzecich;
- zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności działania Serwisu.
- Jakie pliki cookie są używane w Serwisie oraz jak długo są one przechowywane?
- W Serwisie wykorzystywane są następujące rodzaje plików cookie:
- cookie sesji - są to tymczasowe informacje przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji, czyli zamknięcia przeglądarki. Te pliki cookie działają zatem podczas Państwa wizyty w Serwisie, po czym są automatycznie usuwane. Są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania niektórych funkcjonalności w Serwisie.
- cookie trwałe - po odwiedzeniu Serwisu pozostaną na Państwa urządzeniu wraz z zapamiętanymi informacjami np. o Państwa skonfigurowanym zestawie komputerowym i przywrócą ustawienia podczas Państwa kolejnych odwiedzin, przez co użytkowanie Serwisu będzie dla Państwa łatwiejsze.
- Usuwanie plików cookie
- Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików cookie na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookie dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
- Ograniczenie stosowania plików cookie, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne w Serwisie.
- Jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby zarządzać plikami cookie bądź całkowicie je zablokować?
- Przykładowa informacja dla wybranych przeglądarek:
| |
|
|