sob, 15 lis 2025, 16:30 CET, NY 10:30, Londyn 15:30, Tokio 0:30, ^SPX -0.05% | Przegląd wiadomości (Wszystkie Biznes) | |
Polacy coraz częściej sięgają po produkty własne sieci handlowych; rynek wart ponad 60 mld zł PAP - Biznes 18 paź 2025, 10:15
18.10.2025, Kielce (PAP) - Polacy wydają na produkty własne sieci handlowych ok. 30 zł przy każdych zakupach. Rynek wart ponad 60 mld zł rocznie wciąż rośnie. O jego trendach i wpływie globalnych napięć na ceny eksperci będą rozmawiać podczas kongresu w Targach Kielce.Z danych firmy badawczej YouGov wynika, że w okresie od września 2024 do sierpnia 2025 roku polskie gospodarstwa domowe wydały na produkty wytwarzane dla sieci handlowych, znane jako marki własne, o 7,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Przeciętny konsument sięga po tego typu artykuły średnio 152 razy w roku, wydając przy każdym zakupie około 30 zł.O tym, jak rozwija się rynek i jaką rolę odgrywają produkty tworzone na zlecenie sieci, dyskutować będą uczestnicy kongresu Future Private Labels Summit podczas Targów Marek Własnych organizowanych w kieleckim ośrodku wystawienniczym 22-23 października.Jak zaznaczyła menedżer Małgorzata Ozdoba, uczestnicy będą mogli zapoznać się z najnowszymi trendami i kierunkami rozwoju rynku. Wydarzenie zgromadzi przedstawicieli handlu, producentów, dyrektorów zakupów i ekspertów z sektora FMCG, który generuje ponad 60 mld zł obrotu rocznie.Podczas kongresu w Kielcach eksperci omówią także wpływ sytuacji międzynarodowej na rynek handlu detalicznego. W debacie "Marki własne - paliwo przyszłości handlu detalicznego" prelegenci zastanowią się, jak globalne napięcia gospodarcze - w tym wojny handlowe - mogą przełożyć się na ceny produktów i strukturę kosztów w sieciach.Uczestnicy będą rozmawiać również o jakości i standaryzacji produkcji. Doświadczeniami w tym zakresie podzielą się przedstawiciele polskich firm spożywczych i dystrybutorów, w tym menedżerowie ds. rozwoju marek i handlu detalicznego.Panele będą dotyczyć także strategii sieci w sektorze kosmetycznym i chemii gospodarczej. Jak wynika z analiz firmy PMR, pod koniec 2024 roku w Polsce działało blisko 3 tys. sklepów tego typu, a wartość rynku przekroczyła 13 mld zł - to prawie trzykrotny wzrost w porównaniu z 2018 rokiem.W Targach Kielce zaprezentują się wystawcy m.in. z Polski, Czech, Niemiec, Rumunii, Turcji i Chin. Pokażą szeroką gamę produktów - od żywności i napojów, przez kosmetyki i chemię gospodarczą, po artykuły dla zwierząt. Future Private Labels Summit oraz Targi Marek Własnych odbędą się w 22 i 23 października 2025 w Targach Kielce. (PAP)wdz/ wj/ Zamieszczone na stronach internetowych portalu Stooq materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisu Informacyjnego PAP, będącego bazą danych, którego producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa SA z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Stooq na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione.
RSS
| | |
|
|