pon, 17 lis 2025, 5:01 CET, NY 23:01, Londyn 4:01, Tokio 13:01, ^SPX -0.05% | Przegląd wiadomości (Wszystkie Biznes) | |
Varsav Game Studios chce licencjonować bazy danych ruchów psa jako nowy element strategii ISBnews - Biznes 16 paź 2025, 17:32
Warszawa, 16.10.2025 (ISBnews) - Varsav Game Studios zamierza rozszerzyć strategię rozwoju o działalność w zakresie licencjonowania danych ruchowych i behawioralnych psa dla podmiotów z branży sztucznej inteligencji, opartą na technologii Quadrima oraz danych z gry "Barkour", podała spółka. Zarząd planuje rozpoczęcie komercjalizacji danych w I kwartale 2026 r."Nowy obszar stanowi naturalne rozszerzenie dotychczasowych działań w segmencie gier wideo oraz R&D (projekt Quadrima), wykorzystując istniejące zasoby i technologie spółki do komercjalizacji danych ruchowych i behawioralnych zwierząt" - czytamy w komunikacie.Nowy obszar działalności będzie obejmował pozyskiwanie, przetwarzanie i licencjonowanie danych motion capture oraz danych gameplay'owych; generowanie zestawów danych (datasetów) z silnika Unreal Engine, w którym powstaje gra Barkour oraz ich dalsze wykorzystanie w branżach takich jak: sztuczna inteligencja, robotyka, animacja, badania naukowe oraz edukacja, wymieniono."Dane obejmują m.in. trajektorie ruchu, telemetrię, dane wejściowe gracza, kontekstowe zdarzenia gameplay'owe oraz zsynchronizowane nagrania wideo i dane przestrzenne (depth maps, surface normals, kamera). Zgromadzone zasoby pozwalają spółce oferować kompletne i gotowe do użycia zestawy danych, bez konieczności udostępniania kodu źródłowego czy specjalnych wersji gry" - czytamy dalej.Projekt Quadrima, realizowany przez Varsav Game Studios w ramach prac badawczo-rozwojowych, stanowi technologiczne zaplecze nowego obszaru działalności. W efekcie spółka może nie tylko gromadzić, ale również automatycznie przetwarzać i klasyfikować dane, zwiększając ich wartość komercyjną, dodano.Według analiz rynkowych (m.in. Precedence Research, McKinsey, Gartner): globalny rynek danych treningowych dla AI przekroczy 15 mld USD do 2026 r.; segment danych behawioralnych i animal motion rozwija się w tempie ponad 35% CAGR; w latach 2025–2030 oczekiwany jest dynamiczny wzrost zapotrzebowania na wysokiej jakości dane rzeczywiste (real-world datasets) dla potrzeb rozwoju robotyki i sztucznej inteligencji, podano także."Emitent zamierza wykorzystać ten trend, oferując dane pochodzące z własnych produkcji i badań w formie nieekskluzywnych licencji. Posiadane dane z sesji motion capture psa, pozyskane przy realizacji projektu Quadrima (ponad 12 godzin materiałów wideo i przetworzonych danych 3D z sesji motion capture), zdaniem zarządu otwierają potencjalne ścieżki współpracy z partnerami branżowymi z sektora technologicznego, które oprócz przychodów z nowego segmentu działalności, mogą także mieć pozytywny wpływ na sprzedaż gier emitenta" - czytamy także.Zarząd planuje rozpoczęcie komercjalizacji danych w I kwartale 2026 r. Rozmowy z partnerem z branży mediów społecznościowych zainteresowanym licencjonowaniem baz danych ruchów psa są prowadzone od targów Gamescom 2025, zakończono w informacji.Varsav Game Studios to powstałe w 2016 r. studio specjalizujące się w produkcji gier "z innej perspektywy". Spółka jest notowana na rynku NewConnect.(ISBnews) RSS Więcej wiadomości dla symbolu VAR...
| | AutoQuote - system automatycznej aktualizacji kwotowań, wykresów oraz innych treści strony.
· ON - System włączony (domyślnie) · OFF - System wyłączony
System aktywny jest przez 20 minut. Aby włączyć go ponownie odśwież stronę
Jeśli zauważysz problem zgłoś go nam
|
|
AQ | |
| Pozostałe niusy z ISBnews |
Kalendarium ISBnews pią, 14 lis - ISBnews | Kalendarium wydarzeń makroekonomicznych na poniedziałek pią, 14 lis - ISBnews | Przegląd informacji ze spółek pią, 14 lis - ISBnews | Benefit Systems miał 211,95 mln zł zysku netto, 239,82 mln zł zysku EBIT w III kw. 2025 r. pią, 14 lis - ISBnews | Stalprodukt miał 8,43 mln zł straty netto, 21,34 mln zł straty EBIT w III kw. 2025 r. pią, 14 lis - ISBnews |
więcej...
|
|
|
|
|