pon, 17 lis 2025, 5:01 CET, NY 23:01, Londyn 4:01, Tokio 13:01, ^SPX -0.05%
 Symbol np: ^SPX   
 Symbol np: ^SPX   
Login i hasło     zapisz  
Przegląd wiadomości (Wszystkie Biznes)
Widok: Ostatnia | Kilka | WszystkieKategoria: Biznes | Kraj i Świat | Kraj | Świat | Wszystkie
Źródła:
Szukaj w niusach:
Varsav Game Studios chce licencjonować bazy danych ruchów psa jako nowy element strategii
ISBnews - Biznes
16 paź 2025, 17:32


Warszawa, 16.10.2025 (ISBnews) - Varsav Game Studios zamierza rozszerzyć strategię rozwoju o działalność w zakresie licencjonowania danych ruchowych i behawioralnych psa dla podmiotów z branży sztucznej inteligencji, opartą na technologii Quadrima oraz danych z gry "Barkour", podała spółka. Zarząd planuje rozpoczęcie komercjalizacji danych w I kwartale 2026 r.

"Nowy obszar stanowi naturalne rozszerzenie dotychczasowych działań w segmencie gier wideo oraz R&D (projekt Quadrima), wykorzystując istniejące zasoby i technologie spółki do komercjalizacji danych ruchowych i behawioralnych zwierząt" - czytamy w komunikacie.

Nowy obszar działalności będzie obejmował pozyskiwanie, przetwarzanie i licencjonowanie danych motion capture oraz danych gameplay'owych; generowanie zestawów danych (datasetów) z silnika Unreal Engine, w którym powstaje gra Barkour oraz ich dalsze wykorzystanie w branżach takich jak: sztuczna inteligencja, robotyka, animacja, badania naukowe oraz edukacja, wymieniono.

"Dane obejmują m.in. trajektorie ruchu, telemetrię, dane wejściowe gracza, kontekstowe zdarzenia gameplay'owe oraz zsynchronizowane nagrania wideo i dane przestrzenne (depth maps, surface normals, kamera). Zgromadzone zasoby pozwalają spółce oferować kompletne i gotowe do użycia zestawy danych, bez konieczności udostępniania kodu źródłowego czy specjalnych wersji gry" - czytamy dalej.

Projekt Quadrima, realizowany przez Varsav Game Studios w ramach prac badawczo-rozwojowych, stanowi technologiczne zaplecze nowego obszaru działalności. W efekcie spółka może nie tylko gromadzić, ale również automatycznie przetwarzać i klasyfikować dane, zwiększając ich wartość komercyjną, dodano.

Według analiz rynkowych (m.in. Precedence Research, McKinsey, Gartner): globalny rynek danych treningowych dla AI przekroczy 15 mld USD do 2026 r.; segment danych behawioralnych i animal motion rozwija się w tempie ponad 35% CAGR; w latach 2025–2030 oczekiwany jest dynamiczny wzrost zapotrzebowania na wysokiej jakości dane rzeczywiste (real-world datasets) dla potrzeb rozwoju robotyki i sztucznej inteligencji, podano także.

"Emitent zamierza wykorzystać ten trend, oferując dane pochodzące z własnych produkcji i badań w formie nieekskluzywnych licencji. Posiadane dane z sesji motion capture psa, pozyskane przy realizacji projektu Quadrima (ponad 12 godzin materiałów wideo i przetworzonych danych 3D z sesji motion capture), zdaniem zarządu otwierają potencjalne ścieżki współpracy z partnerami branżowymi z sektora technologicznego, które oprócz przychodów z nowego segmentu działalności, mogą także mieć pozytywny wpływ na sprzedaż gier emitenta" - czytamy także.

Zarząd planuje rozpoczęcie komercjalizacji danych w I kwartale 2026 r. Rozmowy z partnerem z branży mediów społecznościowych zainteresowanym licencjonowaniem baz danych ruchów psa są prowadzone od targów Gamescom 2025, zakończono w informacji.

Varsav Game Studios to powstałe w 2016 r. studio specjalizujące się w produkcji gier "z innej perspektywy". Spółka jest notowana na rynku NewConnect.

(ISBnews)

  RSS  
Więcej wiadomości dla symbolu VAR...
AQ
ON | OFF
Kwotowania
Varsav Game Studios SA
VAR0.4870.000 (0.00%)11-14

Notowania
Indeksy, Waluty, Towary...


Najświeższe niusy
Chandra Asri pozyskuje 750 mln USD od KKR na zakup stacji paliw Exxona w Singapurze
4:57 - Reuters
Ostrożność na rynkach akcji przed publikacją wyników Nvidii
4:04 - Reuters
Ceny ropy spadają po wznowieniu załadunków w kluczowym rosyjskim porcie eksportowym
3:58 - Reuters
Dania - Z powodu podejrzenia aktywności dronów zamknięto lotnisko w Aalborgu
3:48 - PAP
USA - Minister finansów: w przyszłym roku Amerykanie zaczną odczuwać obniżenie kosztów utrzymania
1:51 - PAP

 więcej...


Pozostałe niusy z ISBnews
Kalendarium ISBnews
pią, 14 lis - ISBnews
Kalendarium wydarzeń makroekonomicznych na poniedziałek
pią, 14 lis - ISBnews
Przegląd informacji ze spółek
pią, 14 lis - ISBnews
Benefit Systems miał 211,95 mln zł zysku netto, 239,82 mln zł zysku EBIT w III kw. 2025 r.
pią, 14 lis - ISBnews
Stalprodukt miał 8,43 mln zł straty netto, 21,34 mln zł straty EBIT w III kw. 2025 r.
pią, 14 lis - ISBnews

 więcej...


Pomoc - Dla Webmasterów - RSS - Reklama - Regulamin - Prywatność [ustawienia] - Zero reklam - Stooq - Aplikacja na Androida - Ziemia: CO2 CH4 Temp.

© 2000-2025 Stooq