pon, 10 lis 2025, 21:01 CET, NY 15:01, Londyn 20:01, Tokio 5:01, ^SPX +1.56%
 Symbol np: ^SPX   
 Symbol np: ^SPX   
Login i hasło     zapisz  
Przegląd wiadomości (Analizy Wszystkie)
Widok: Ostatnia | Kilka | WszystkieKategoria: Biznes | Kraj i Świat | Kraj | Świat | Wszystkie
Źródła:
Szukaj w niusach:
GM zapisuje 1,6 mld USD kosztów, gdy przegląda swoje plany dotyczące aut elektrycznych
Reuters - Biznes
14 paź 2025, 13:22


14.10.2025 (Reuters) - General Motors poinformował we wtorek, że w trzecim kwartale obciąży wyniki łączną kwotą 1,6 mld USD w związku z dostosowaniem zdolności produkcji i montażu pojazdów elektrycznych do słabszego popytu. [1]

Koszty obejmują 1,2 mld USD niegotówkowego odpisu z tytułu korekt mocy produkcyjnych EV oraz 400 mln USD opłat za anulowane kontrakty i ugody handlowe. GM powiązał tę korektę z niedawnymi zmianami polityki rządu USA, w tym zakończeniem części ulg podatkowych dla nabywców EV i łagodniejszymi normami emisji, co ma spowolnić tempo adopcji tych pojazdów. [+3][2, 3, 4]

Ten krok to najnowsza z szeregu korekt producentów samochodów z USA, którzy opóźniają lub anulują premiery nowych modeli EV i fabryk baterii w reakcji na niższy od oczekiwań popyt. Dla GM oznaczało to między innymi przesunięcie produkcji elektrycznych pick-upów w zakładzie Orion Assembly. Firma zapowiedziała, że może ująć dodatkowe koszty w przyszłości, gdy nadal ocenia rozmieszczenie fabryk EV i inwestycje w komponenty baterii. [+5][5, 6, 7, 8, 9]

Mimo tych zmian General Motors potwierdził, że obecna oferta detaliczna elektrycznych modeli Chevrolet, GMC i Cadillac pozostanie dostępna dla klientów. Firma odnotowała silną sprzedaż EV w trzecim kwartale, ustanawiając nowy rekord dostaw. Od początku roku łączna sprzedaż EV GM w USA wyraźnie wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. [+2][10, 11]

W ramach powiązanej zmiany strategii GM ogłosił niedawno zakończenie prac nad programem rozwoju ogniw paliwowych nowej generacji, decydując się skoncentrować na pojazdach czysto bateryjnych. Firma wskazała na wysokie koszty, ograniczoną infrastrukturę tankowania wodoru oraz wolne tempo akceptacji tej technologii przez klientów jako powody tej decyzji. [12]

(Reuters, AI)

g25p/ o3p/

Powyższy materiał tekstowy został przetłumaczony i sformatowany automatycznie. Treść przewodnia pochodzi z tekstu Reuters, do którego link znajduje się na końcu pierwszego akapitu. Opcjonalne treści od drugiego akapitu włącznie zostały wygenerowane z użyciem AI na bazie informacji dostępnych w internecie (na końcu każdego z akapitów dostępne są linki do stron, z których informacje zostały pozyskane). Cały tekst może nie być wolny od błędów, w tym semantycznych i merytorycznych.

  RSS  
AQ
ON | OFF
Kwotowania
General Motors Co
GM.US71.1900+0.4400 (+0.62%)20:46

Notowania
Indeksy, Waluty, Towary...


Najświeższe niusy
W. Brytania - "Telegraph": UE żąda od Londynu do 6 mld euro wpłaty do programu zbrojeniowego SAFE
20:38 - PAP
Niemiecki fundusz surowcowy będzie inwestował m.in. w metale ziem rzadkich w Australii
20:33 - PAP
Ukraina - Uczestnicy afery korupcyjnej w energetyce zalegalizowali ok. 100 mln dol.
20:32 - PAP
Szefowa rady Tesli dziękuje inwestorom za zatwierdzenie pakietu płacowego dla Muska wartego 878 mld USD
20:25 - Reuters
Niemcy - Fundusz surowcowy będzie inwestował w miedź w Kanadzie i metale ziem rzadkich w Australii
20:07 - PAP

 więcej...


Pozostałe niusy z Reuters
Pracownicy brazylijskiej firmy naftowej Petrobras zatwierdzają możliwość strajku
pon, 19:54 - Reuters
Dyrektor programu Modelu Y i szef Cybertrucka odchodzą z Tesli
pon, 19:29 - Reuters
Niemiecka internetowa apteka Redcare Pharmacy powołuje Hendrika Krampe na stanowisko CFO
pon, 19:24 - Reuters
Boeing proponuje poprawiony układ z wyższym bonusem, aby zakończyć strajk pracowników w St. Louis
pon, 18:55 - Reuters
Platforma rezerwacji podróży Klook ujawnia dokumenty IPO w USA
pon, 18:18 - Reuters

 więcej...


Pomoc - Dla Webmasterów - RSS - Reklama - Regulamin - Prywatność [ustawienia] - Zero reklam - Stooq - Aplikacja na Androida - Ziemia: CO2 CH4 Temp.

© 2000-2025 Stooq