pią, 7 lis 2025, 13:27 CET, NY 7:27, Londyn 12:27, Tokio 21:27, WIG20 -1.21%
 Symbol np: ^SPX   
 Symbol np: ^SPX   
Login i hasło     zapisz  
Przegląd wiadomości (Analizy Wszystkie)
Widok: Ostatnia | Kilka | WszystkieKategoria: Biznes | Kraj i Świat | Kraj | Świat | Wszystkie
Źródła:
Szukaj w niusach:
DHL eCommerce: 61% polskich firm e-commerce działa też za granicą
ISBnews - Biznes
13 paź 2025, 15:04


Warszawa, 13.10.2025 (ISBnews) - Ponad połowa (61%) firm e-commerce z Polski realizuje część swojej sprzedaży na rynkach zagranicznych, wynika z badania zleconego przez DHL eCommerce. Ponadto zdecydowana większość z nich nie ogranicza się do prowadzenia działalności na jednej platformie sprzedażowej, a a 29% działa nawet na czterech i więcej marketplace'ach.

"Polskie firmy e-commerce są aktywne w handlu międzynarodowym - 61% zbadanych podmiotów realizuje część swojej sprzedaży na rynkach zagranicznych. W tym aspekcie Polska goni średnią światową [na podstawie badania w 19 krajach], która wynosi 64%. Globalne rynki stają się naturalną alternatywą i pozwalają na dalszy dynamiczny rozwój biznesów. 67% badanych podmiotów z Polski zadeklarowało eksport produktów do Niemiec, 42% do Francji, 31% do Wielkiej Brytanii, 30% do Czech, a 24% do USA" - czytamy w komunikacie poświęconym raportowi "DHL eCommerce Trends 2025 Business Edit".

Polscy przedsiębiorcy bardzo sprawnie posługują się możliwościami, jakie dają im różne platformy sprzedażowe, wynika także z badania. 32% z nich deklaruje prowadzenie działalności na dwóch, 27% na trzech, a 29% na czterech i więcej marketplace'ach.

Jeśli chodzi o adopcję rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI), w Polsce 39% badanych deklaruje jej wykorzystanie (wobec blisko połowy na świecie).

"Z naszego badania wyłania się bardzo ciekawy obraz polskiego biznesu e-commerce: firmy prowadzą działalność handlową praktycznie na całym świecie, wykorzystując różne platformy, a także są obeznane z najnowszymi trendami i innowacjami. To przedsiębiorcy, którzy rozumieją cyfrowy świat, prowadzą dialog ze swoimi klientami w social mediach i potrafią wykorzystać potencjał usług logistycznych" -skomentowała CEO DHL eCommerce Polska Agnieszka Świerszcz, cytowana w komunikacie.

96% sprzedawców detalicznych twierdzi, że ich oferta logistyczna jest kluczowa dla finalizacji transakcji (w Polsce 97%), a 86% uważa, że bezpłatna dostawa i zwroty pozytywnie wpływają na sprzedaż - polscy przedsiębiorcy ufają temu rozwiązaniu w większym zakresie, aż 89% respondentów potwierdziło tę tezę. Co więcej, coraz ważniejsze dla polskich firm e-commerce są usługi subskrypcyjne, które zmieniają dotychczasową lojalność klientów. W skali globalnej 52% firm oferuje subskrypcje produktów, a w Polsce 41% firm deklaruje wykorzystanie tego modelu współpracy. Na świecie 14% przedsiębiorstw oferuje subskrypcje na dostawę i zwroty, w Polsce na razie 11%, wymieniono.

Polska należy też - według autorów badania - do najbardziej zaawansowanych krajów, jeśli chodzi o wdrażanie innowacyjnych rozwiązań płatniczych. 45% polskich firm oferuje BNPL (buy now, pay later), co czyni nasz kraj wiceliderem tej formy płatności w UE, za Holandią (48%). Na świecie wyprzedzają nas tylko Australia (56%), Malezja (54%) czy Indie (50%).

Opracowanie DHL eCommerce powstało na bazie badania 4050 firm z 19 rynków w Europie, obu Amerykach oraz regionie Azji i Pacyfiku. W ramach pierwszej edycji raportu DHL eCommerce Trends 2025 Business Edit zbadano 300 firm z branży e-commerce z Polski.

(ISBnews)

  RSS  
Najświeższe niusy
Przegląd informacji z sektora TMT - tygodnik ISBnews i ISBtech
13:25 - ISBnews
Przegląd informacji z sektora OZE i E-mobilności - tygodnik ISBnews
13:24 - ISBnews
Creotech ma umowę na dostawę kamer astronomicznych do projektu ESA
13:23 - ISBnews
Creotech ma umowę z Europejską Agencją Kosmiczną dot. projektu "Telescope array functional prototype"
13:16 - PAP
Szczecin - Urząd Morski ogłosił wyniki przetargu na dostawę pogłębiarki za prawie 280 mln zł
13:11 - PAP

 więcej...


Pozostałe niusy z ISBnews
Przegląd informacji z sektora gamingowego - tygodnik ISBnews
pią, 12:40 - ISBnews
Przegląd informacji z sektora FMCG - tygodnik ISBnews
pią, 12:38 - ISBnews
Spółka zależna Echo sprzedała biurowiec w Krakowie za 32,37 mln euro
pią, 12:29 - ISBnews
PZU szacuje wzrost PKB na 3,7% r/r w III kwartale i widzi szanse na 3,6% w całym 2025 r.
pią, 12:10 - ISBnews
Spółka Bumechu rozpoczęła realizację magazynu energii o mocy 50 MW
pią, 12:09 - ISBnews

 więcej...


Pomoc - Dla Webmasterów - RSS - Reklama - Regulamin - Prywatność [ustawienia] - Zero reklam - Stooq - Aplikacja na Androida - Ziemia: CO2 CH4 Temp.

© 2000-2025 Stooq