pią, 7 lis 2025, 23:24 CET, NY 17:24, Londyn 22:24, Tokio 7:24, ^SPX +0.13% | Przegląd wiadomości (Wszystkie Biznes) | |
Od sierpnia '24 do lipca '25 w Polsce kupiono 251 tys. ton kosmetyków za ponad 18 mld zł - YouGov PAP - Biznes 13 paź 2025, 11:43
13.10.2025, Warszawa (PAP) - W okresie od sierpnia 2024 r. do lipca 2025 r. polskie gospodarstwa domowe kupiły 251 tys. ton kosmetyków i zapłaciły za nie ponad 18 mld złotych - wynika z analizy firmy YouGov. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej oznacza to wzrost odpowiednio o 4 proc. w ujęciu wolumenowym i 7 proc. wartościowo."Mimo, że rynek kosmetyków rośnie, to nabywcy podchodzą do tych zakupów z dużą ostrożnością. Lata wysokiej inflacji i niepewnej sytuacji gospodarczej umocniły trend tzw. sprytnych zakupów i sprawiły, że konsumenci coraz chętniej korzystają z promocji, także w kategorii kosmetyków" - powiedziała cytowana w raporcie dyrektorka ds. klientów lokalnych i regionalnych w YouGov, Agnieszka Gorecka.Jak podano w analizowanym okresie (sierpień 2024 - lipiec 2025) liczba transakcji promocyjnych wzrosła aż o 16 proc.Według danych YouGov rośnie popularność kosmetyków ekologicznych. W tej grupie produktów zakupy wzrosły o 58 proc. wolumenowo i o prawie 30 proc. wartościowo. Jeszcze szybsze tempo wzrostu notuje segment kosmetyków koreańskich - tu zarówno liczba, jak i wartość zakupów wzrosły o 100 proc.W segmencie pielęgnacji skóry największy wzrost liczby nabywców odnotowano w kategoriach kremów do twarzy i masek do twarzy - odpowiednio o ponad 11 proc. i prawie 40 proc. w ujęciu wolumenowym.Największy wzrost wolumenu zakupów dotyczył kremów nawilżających (+19 proc.), które przyciągnęły najszersze grono nowych nabywców i były kupowane częściej niż w ubiegłym roku (+5 proc.).Spośród wszystkich kanałów sprzedaży, drogerie jako jedyne przyciągnęły więcej nabywców kosmetyków niż rok wcześniej. W analizowanym okresie 82 proc. polskich gospodarstw zakupiło tam przynajmniej jeden kosmetyk."Wzrost zakupów w drogeriach wynikał zarówno z pozyskania nowych nabywców, jak i większej częstotliwości oraz wolumenu zakupionego podczas jednej wizyty. Warto również podkreślić coraz większe znaczenie kanału online, który w analizowanym okresie wzrósł o 17 proc." - dodała Gorecka. (PAP Biznes)mcb/ gor/ Zamieszczone na stronach internetowych portalu Stooq materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisu Informacyjnego PAP, będącego bazą danych, którego producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa SA z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Stooq na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione.
RSS
| | |
|
|