sob, 15 mar 2025, 2:16 CET, NY 21:16, Londyn 1:16, Tokio 10:16, ^SPX +2.13% Przegląd wiadomości (Analizy Wszystkie) | |
Biedronka otwiera pierwszy sklep na Słowacji, do końca ’26 chce mieć min. 50 sklepów PAP - Biznes 5 mar 2025, 16:21
5.03.2025, Warszawa (PAP) - Biedronka, która otworzyła w środę na Słowacji swój pierwszy sklep oraz centrum dystrybucyjne, chce mieć na tym rynku co najmniej 50 sklepów do końca 2026 r. - poinformowali przedstawiciele spółki."W marcu będziemy mieć pięć sklepów. Jeśli chodzi o perspektywę średnioterminową, to do końca 2026 roku chcielibyśmy mieć minimum 50 sklepów" - powiedział dziennikarzom Maciej Łukowski, CEO Biedronka Słowacja, podczas uruchomienia pierwszego sklepu w Miłosławiu, niedaleko Bratysławy.W najbliższym czasie planowane są otwarcia w innych słowackich miastach, takich jak Zvolen, Považská Bystrica, Nové Zámky i Senica."Interesują nas zarówno lokalizacje w miastach, jak i na wsiach. Dalszy rozwój będzie zależeć od słowackiego klienta, on zdecyduje o tempie ekspansji" - dodał szef słowackiej Biedronki.Jak wskazał, na rynku słowackim nie pojawił się żaden duży gracz od 20 lat. Główne sieci spożywcze w kraju to Lidl, Kaufland, Tesco, Billa."Urok Słowacji jest taki, że nie ma wiele metropolii, a jest wiele mniejszych miejscowości, małych miasteczek i tam też chcemy nasze sklepy otwierać. (…) Chcemy być prawie wszędzie. Mamy różne formaty, dopasowane zarówno do mniejszych miejscowości, jak i dużych miast" - powiedział dziennikarzom Bartosz Ciuruś, dyrektor operacyjny Biedronka Słowacja."To zależy od decyzji formalno-prawnych, ale można się spodziewać, że w tym roku będzie otwartych kilkanaście, może ponad 20 sklepów" - powiedział dyrektor.Biedronka zatrudnia na Słowacji już blisko 300 osób, w tym pracowników sklepów, centrali zlokalizowanej w Bratysławie oraz własnego centrum dystrybucyjnego znajdującego się w Voderadach.W samym centrum dystrybucyjnym zatrudnionych zostało 66 osób, które będą wspierały logistykę sieci Biedronka. Jak poinformował Łukowski, centrum dystrybucyjne jest w stanie obsłużyć 180-200 sklepów.W swoim pierwszym sklepie na Słowacji Biedronka zaoferuje około 3,4 tys. produktów. Sklep ma powierzchnię sprzedaży w wysokości 876 m kw., a jego całkowita powierzchnia to 1.239 m kw."Słowacja to nowoczesny kraj, członek Unii Europejskiej, ze stabilną gospodarką, z klientami świadomymi jakości produktów. To kraj ze świetnym sektorem rolnym, który zasługuje na nowoczesne i konkurencyjne kanały dystrybucji. Chcemy budować most między lokalnymi dostawcami a klientami, którzy szukają produktów dobrej jakości za konkurencyjną cenę" - powiedział CEO Biedronki Słowacja.Jak wskazał, spółka będzie rozwijać na Słowacji ofertę marek własnych. Rozpoczęła też współpracę ze słowackimi dostawcami. Długoterminową ambicją jest, by udział produktów słowackich w ofercie był powyżej średniej rynkowej."To początek podróży. Musimy się nauczyć słowackiego klienta i go zrozumieć. To słowacki sklep dla słowackiego klienta. Marka jest ta sama, wizja, propozycja wartości, ale chcemy dostosować ofertę do lokalnego rynku" - powiedział Maciej Łukowski.Jak poinformował, aplikacja mobilna dla klientów ma być uruchomiona do końca przyszłego roku.Nie chciał ujawnić, kiedy spółka zakłada osiągnięcie rentowności na Słowacji.Poinformował, że z powodu wymogów formalnych CAPEX na sklep jest na Słowacji ok. 20 proc. wyższy, gdyby porównywać taki sam sklep w Polsce."Szukamy rozwiązań, by ten koszt obniżyć" - powiedział CEO.Pytany, kiedy otwarty zostanie sklep w stolicy, odpowiedział: "Nie chcieliśmy od razu debiutować w Bratysławie, to bardziej wymagający rynek. Chcemy jeszcze dopracować i nieco rozszerzyć ofertę".CEO Biedronka Słowacja, pytany o ekspansję na kolejne rynki zagraniczne, odpowiedział: "Jesteśmy otwarci na różne geografie, ale w tej chwili koncentrujemy się na otwarciu rynku słowackiego. Dopiero gdy osiągniemy tu sukces, będziemy myśleć o nowych rynkach."Ostrożnie wybieramy kraje, w których inwestujemy. Zazwyczaj tworzymy lokalną markę, teraz po raz pierwszy wchodzimy z marką, którą już mamy. (…) Jestem przekonany, że Biedronka jest już gotowa, by wylecieć poza granice Polski. Spółka jest dojrzała, wie jakie są wyzwania, ma kadry, kompetencje, ambicje, by rosnąć" - powiedział Pedro Soares Dos Santos, prezes grupy Jeronimo Martins, właściciela Biedronki.Grupa Jeronimo Martins prowadzi ponad 5.700 sklepów w Portugalii, Polsce i Kolumbii.W Polsce Jeronimo Martins jest właścicielem Biedronki, największej sieci dyskontów spożywczych w kraju. Sieć ma ponad 3.720 sklepów, zatrudnia ponad 81.000 pracowników. Grupa w Polsce prowadzi również Hebe, sieć specjalizującą się w produktach dla zdrowia i urody, która niedawno rozszerzyła swoją działalność także na Słowację.W Portugalii Jeronimo Martins prowadzi sieć supermarketów i hipermarketów Pingo Doce. Firma jest również właścicielem sieci hurtowni Recheio Cash & Carry, kawiarni Jeronymo i sklepów cukierniczych Hussel, a także ważnym producentem żywności z firmą Jeronimo Martins Agro-Alimentar. (PAP Biznes)pel/ gor/ Zamieszczone na stronach internetowych portalu Stooq materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisu Informacyjnego PAP, będącego bazą danych, którego producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa SA z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Stooq na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione.
RSS Więcej wiadomości dla symbolu 0EXG.UK...
| | AutoQuote - system automatycznej aktualizacji kwotowań, wykresów oraz innych treści strony.
· ON - System włączony (domyślnie) · OFF - System wyłączony
System aktywny jest przez 20 minut. Aby włączyć go ponownie odśwież stronę
Jeśli zauważysz problem zgłoś go nam
|
|
AQ | |
|
|
|
|