pią, 7 lis 2025, 15:30 CET, NY 9:30, Londyn 14:30, Tokio 23:30, WIG20 -1.16% | Przegląd wiadomości (Analizy Wszystkie) | |
Strategia Varsav Game Studios zakłada min. jedną premierę gry indie premium na 2 lata ISBnews - Biznes 19 lut 2025, 10:55
Warszawa, 19.02.2025 (ISBnews) - Strategia działalności Varsav Game Studios na lata 2025-2027 koncentruje się na rozwoju gier premium z głównymi bohaterami zwierzęcymi oraz ekspansji na rynki gier mobilnych i filmów animowanych, podała spółka. Chce mieć co najmniej jedną na dwa lata premierę gry w segmencie indie premium (PC, konsole) z naciskiem na mechaniki, regrywalność i elementy pozwalające na długotrwały rozwój kolejnych gier."Długoterminowa wizja: spółka dąży do ugruntowania pozycji Varsav Game Studios jako dewelopera rozpoznawalnego w tworzeniu gier premium ze zwierzęcymi bohaterami oraz ich rozwinięć w postaci produkcji mobilnych i filmów animowanych. Rozwój IP w różnych mediach pozwoli na szerszą komercjalizację projektów oraz budowanie rozpoznawalności marki na rynkach globalnych" - czytamy w komunikacie.W szczegółach strategia jest następująca:1. Rozwój własnych produkcji premiumo Co najmniej jedna na dwa lata premiera gry w segmencie indie premium (PC, konsole) z naciskiem na mechaniki, regrywalność i elementy pozwalające na długotrwały rozwój kolejnych gier.o Skupienie się na projektach z unikalnymi bohaterami zwierzęcymi, tworzonych przez wewnętrzny zespół produkcyjny.o Inspiracją dla takiego podejścia jest widoczny wśród pokolenia Millenialsów i pokolenia Z trend odkładania założenia rodziny kosztem posiadania zwierząt domowych. Globalnie około 35% graczy konsolowych jest właścicielami psów, co przekłada się na potencjalny rynek około 219 milionów graczy. Tworzenie gier z silnymi zwierzęcymi protagonistami pozwala zatem na połączenie pasji graczy do gier i ich przywiązania do zwierząt, co buduje potencjał emocjonalnego zaangażowania graczy w gry tworzone przez studio.2. Ekspansja na rynek gier mobilnycho Poszukiwanie strategicznych partnerów do współpracy przy adaptacji posiadanych IP (BARKOUR, Projekt ARIA) na platformy mobilne.o Tworzenie samodzielnie lub we współpracy z partnerami nowych projektów mobilnych bazujących na IP posiadanych przez spółkę, aby zwiększyć ich globalny zasięg i potencjał komercyjny.3. Rozwój IP poprzez filmy animowaneo Rozpoczęcie współpracy ze studiami filmowymi nad rozwojem pełnometrażowych animacji i seriali na bazie gier projektów studia - Projekt ARIA, BARKOUR, Giants Uprising.o Opracowanie i wdrożenie innowacyjnego pipeline'u umożliwiającego równoczesną produkcję gier i filmów animowanych w oparciu o te same lub zaadaptowane zasoby graficzne, lokacje oraz scenariusz.o Znaczne skrócenie czasu i zoptymalizowanie kosztów jednoczesnej produkcji gry i filmu w oparciu o silnik Unreal Engine 5.o Multiplikowanie potencjału posiadanych przez Spółkę IP poprzez ich komercjalizację w komplementarnych mediach.4. Budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez R&D i wykorzystanie AIo Kontynuacja prac badawczo-rozwojowych nad wspomaganymi przez AI systemami animacji - w oparciu o bazę w postaci systemu QUADRIMA.o Rozszerzenie wykorzystania sztucznej inteligencji w produkcji - m.in. do zautomatyzowania procesu testowania oraz optymalizacji gier.o Wykorzystanie dostępnych zasobów etycznego, popartego konkretnymi potrzebami produkcyjnymi wykorzystania AI w produkcji.5. Minimalizacja inwestycji w zewnętrzne podmiotyo Skupienie się w jak najszerszym wsparciu komercjalizacji projektów realizowanych przez podmioty z grupy – m.in. poprzez ich wsparcie w rozwoju biznesu i marketingu.o Ograniczenie działań inwestycyjnych w nowe podmioty na rzecz skupienia się na rozwoju obecnych projektów.6. Strategia wydawnicza: self-publishing i późne partnerstwa wydawniczeo Stopniowe dojście do wydawania gier w modelu self-publishingu, co umożliwia większą niezależność, pełną realizację wizji zespołu produkcyjnego oraz maksymalizację przychodów.o Rozwój kompetencji marketingowych i dystrybucyjnych wewnątrz spółki, co pozwoli na większą kontrolę nad procesem wydawniczym i długofalową strategią sprzedażową.o Ewentualna współpraca z wydawcami podejmowana na jak najpóźniejszym etapie produkcji, aby uzyskiwać ponad rynkowe warunki współpracy oraz minimalizować wpływ zewnętrznych podmiotów na kreatywną wizję gier, wymieniono.Varsav Game Studios to powstałe w 2016 r. studio specjalizujące się w produkcji gier "z innej perspektywy", ukazujące graczowi unikalną perspektywę głównego bohatera. Spółka jest notowana na rynku NewConnect.(ISBnews) RSS Więcej wiadomości dla symbolu VAR...
| | AutoQuote - system automatycznej aktualizacji kwotowań, wykresów oraz innych treści strony.
· ON - System włączony (domyślnie) · OFF - System wyłączony
System aktywny jest przez 20 minut. Aby włączyć go ponownie odśwież stronę
Jeśli zauważysz problem zgłoś go nam
|
|
AQ | |
| Pozostałe niusy z ISBnews |
|
|
|
|