pią, 7 lis 2025, 15:30 CET, NY 9:30, Londyn 14:30, Tokio 23:30, WIG20 -1.16%
 Symbol np: ^SPX   
 Symbol np: ^SPX   
Login i hasło     zapisz  
Przegląd wiadomości (Analizy Wszystkie)
Widok: Ostatnia | Kilka | WszystkieKategoria: Biznes | Kraj i Świat | Kraj | Świat | Wszystkie
Wyświetl: Tytuły i nagłowki | Tylko tytuły
Źródła:
Szukaj w niusach:
Strategia Varsav Game Studios zakłada min. jedną premierę gry indie premium na 2 lata
ISBnews - Biznes
19 lut 2025, 10:55


Warszawa, 19.02.2025 (ISBnews) - Strategia działalności Varsav Game Studios na lata 2025-2027 koncentruje się na rozwoju gier premium z głównymi bohaterami zwierzęcymi oraz ekspansji na rynki gier mobilnych i filmów animowanych, podała spółka. Chce mieć co najmniej jedną na dwa lata premierę gry w segmencie indie premium (PC, konsole) z naciskiem na mechaniki, regrywalność i elementy pozwalające na długotrwały rozwój kolejnych gier.

"Długoterminowa wizja: spółka dąży do ugruntowania pozycji Varsav Game Studios jako dewelopera rozpoznawalnego w tworzeniu gier premium ze zwierzęcymi bohaterami oraz ich rozwinięć w postaci produkcji mobilnych i filmów animowanych. Rozwój IP w różnych mediach pozwoli na szerszą komercjalizację projektów oraz budowanie rozpoznawalności marki na rynkach globalnych" - czytamy w komunikacie.

W szczegółach strategia jest następująca:

1. Rozwój własnych produkcji premium

o Co najmniej jedna na dwa lata premiera gry w segmencie indie premium (PC, konsole) z naciskiem na mechaniki, regrywalność i elementy pozwalające na długotrwały rozwój kolejnych gier.

o Skupienie się na projektach z unikalnymi bohaterami zwierzęcymi, tworzonych przez wewnętrzny zespół produkcyjny.

o Inspiracją dla takiego podejścia jest widoczny wśród pokolenia Millenialsów i pokolenia Z trend odkładania założenia rodziny kosztem posiadania zwierząt domowych. Globalnie około 35% graczy konsolowych jest właścicielami psów, co przekłada się na potencjalny rynek około 219 milionów graczy. Tworzenie gier z silnymi zwierzęcymi protagonistami pozwala zatem na połączenie pasji graczy do gier i ich przywiązania do zwierząt, co buduje potencjał emocjonalnego zaangażowania graczy w gry tworzone przez studio.

2. Ekspansja na rynek gier mobilnych

o Poszukiwanie strategicznych partnerów do współpracy przy adaptacji posiadanych IP (BARKOUR, Projekt ARIA) na platformy mobilne.

o Tworzenie samodzielnie lub we współpracy z partnerami nowych projektów mobilnych bazujących na IP posiadanych przez spółkę, aby zwiększyć ich globalny zasięg i potencjał komercyjny.

3. Rozwój IP poprzez filmy animowane

o Rozpoczęcie współpracy ze studiami filmowymi nad rozwojem pełnometrażowych animacji i seriali na bazie gier projektów studia - Projekt ARIA, BARKOUR, Giants Uprising.

o Opracowanie i wdrożenie innowacyjnego pipeline'u umożliwiającego równoczesną produkcję gier i filmów animowanych w oparciu o te same lub zaadaptowane zasoby graficzne, lokacje oraz scenariusz.

o Znaczne skrócenie czasu i zoptymalizowanie kosztów jednoczesnej produkcji gry i filmu w oparciu o silnik Unreal Engine 5.

o Multiplikowanie potencjału posiadanych przez Spółkę IP poprzez ich komercjalizację w komplementarnych mediach.

4. Budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez R&D i wykorzystanie AI

o Kontynuacja prac badawczo-rozwojowych nad wspomaganymi przez AI systemami animacji - w oparciu o bazę w postaci systemu QUADRIMA.

o Rozszerzenie wykorzystania sztucznej inteligencji w produkcji - m.in. do zautomatyzowania procesu testowania oraz optymalizacji gier.

o Wykorzystanie dostępnych zasobów etycznego, popartego konkretnymi potrzebami produkcyjnymi wykorzystania AI w produkcji.

5. Minimalizacja inwestycji w zewnętrzne podmioty

o Skupienie się w jak najszerszym wsparciu komercjalizacji projektów realizowanych przez podmioty z grupy – m.in. poprzez ich wsparcie w rozwoju biznesu i marketingu.

o Ograniczenie działań inwestycyjnych w nowe podmioty na rzecz skupienia się na rozwoju obecnych projektów.

6. Strategia wydawnicza: self-publishing i późne partnerstwa wydawnicze

o Stopniowe dojście do wydawania gier w modelu self-publishingu, co umożliwia większą niezależność, pełną realizację wizji zespołu produkcyjnego oraz maksymalizację przychodów.

o Rozwój kompetencji marketingowych i dystrybucyjnych wewnątrz spółki, co pozwoli na większą kontrolę nad procesem wydawniczym i długofalową strategią sprzedażową.

o Ewentualna współpraca z wydawcami podejmowana na jak najpóźniejszym etapie produkcji, aby uzyskiwać ponad rynkowe warunki współpracy oraz minimalizować wpływ zewnętrznych podmiotów na kreatywną wizję gier, wymieniono.

Varsav Game Studios to powstałe w 2016 r. studio specjalizujące się w produkcji gier "z innej perspektywy", ukazujące graczowi unikalną perspektywę głównego bohatera. Spółka jest notowana na rynku NewConnect.

(ISBnews)

  RSS  
Więcej wiadomości dla symbolu VAR...
AQ
ON | OFF
Kwotowania
Varsav Game Studios SA
VAR0.467-0.005 (-1.06%)12:41

Notowania
Indeksy, Waluty, Towary...


Najświeższe niusy
KGHM zdecydowało o wcześniejszym wykupie obligacji serii B i emisji obligacji serii D
15:29 - PAP
Sprzedaż spółek dystryb. Inter Cars wzrosła o 7,6% r/r do 2,08 mld zł w październiku
15:27 - ISBnews
Reflex: Czeka nas kolejny tydzień podwyżek cen paliw, szczególnie diesla
15:25 - ISBnews
Orlen ma porozumienie z Naftogazem dot. dostaw 300 mln m3 gazu na Ukrainę w 2026 r.
15:23 - ISBnews
GDDKiA ogłosiła do tej pory 11 przetargów wartych 3,8 mld zł, wykluczających podmioty spoza UE
15:16 - PAP

 więcej...


Pozostałe niusy z ISBnews
DataWalk: Nasza platforma big data weszła w miejsce dużego europejskiego projektu - wywiad
pią, 15:07 - ISBnews
Caspar AM przedstawił analizy założeń strategii reorganizacji i optymalizacji grupy
pią, 14:07 - ISBnews
Przegląd informacji z sektora TMT - tygodnik ISBnews i ISBtech
pią, 13:25 - ISBnews
Przegląd informacji z sektora OZE i E-mobilności - tygodnik ISBnews
pią, 13:24 - ISBnews
Creotech ma umowę na dostawę kamer astronomicznych do projektu ESA
pią, 13:23 - ISBnews

 więcej...


Pomoc - Dla Webmasterów - RSS - Reklama - Regulamin - Prywatność [ustawienia] - Zero reklam - Stooq - Aplikacja na Androida - Ziemia: CO2 CH4 Temp.

© 2000-2025 Stooq