czw, 20 mar 2025, 6:10 CET, NY 1:10, Londyn 5:10, Tokio 14:10, ^SPX +1.08% Przegląd wiadomości (Analizy Wszystkie) | |
Marchewka: poł miliarda złotych z KPO na modernizację "Nadodrzanki" PAP - Biznes 18 lut 2025, 20:24
18.02.2025, Warszawa (PAP) - We wtorek zostały ogłoszone przetargi na prace związane z modernizacją "Nadodrzanki" - przekazał we wtorek w mediach społecznościowych wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Dodał, że na ten cel przeznaczonych będzie 0,5 mld zł z KPO."(...) Dzisiaj ogłoszone zostały przetargi na prace związane z modernizacją +Nadodrzanki+. Linia kolejowa Świnoujście-Szczecin-Wrocław przejdzie gruntowny remont na odcinkach, które tego wymagają. Zlikwidowane zostaną wąskie gardła, przez co transport kontenerów ze Świnoujścia na południe Polski i dalej do naszych sąsiadów będzie mógł przebiegać bez zakłóceń" - napisał na swoim profilu w serwisie X wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.Podkreślił, że zakres przeprowadzonych prac "pozwoli zwiększyć prędkość pociągów i poprawi bezpieczeństwo na wybranych przejazdach kolejowo-drogowych"."Na inwestycję przeznaczamy ponad pół miliarda złotych z KPO. Te pieniądze, odblokowane przez nasz rząd, pozwalają nam na dynamiczny rozwój" - stwierdził wiceminister Marchewka.Przedstawiciel resortu infrastruktury wskazał także, że modernizacja linii kolejowej wiąże się z budową terminala kontenerowego w Świnoujściu. "Sprawna budowa Terminala kontenerowego w Świnoujściu to jedno, ale drugie to budowa infrastruktury umożliwiającej obsługę tego terminala" - napisał Marchewka.Linia kolejowa nr 273, potocznie nazywana Nadodrzanką, łączy Wrocław ze Szczecinem. Ma ponad 350 km i przebiega przez województwa: dolnośląskie, lubuskie i zachodniopomorskie.Na początku lutego Marchewka poinformował o odrzuceniu skargi niemieckiej organizacji pozarządowej w sprawie budowy terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Przekazał wówczas, że wydana decyzja środowiskowa dla tej inwestycji jest ostateczna.Infrastrukturę głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu wybudować ma konsorcjum Qterminals z Kataru i Deme Concessions z Belgii. Część lądowa inwestycji ma kosztować ok. 1,2 mld zł. Koszty toru podejściowego szacowane są na 10 mld zł, natomiast budowa pirsu na 2,5 mld zł.Budowa nowego portu kontenerowego w Świnoujściu ma się zakończyć na przełomie 2028 i 2029 roku. (PAP)ms/ mick/ Zamieszczone na stronach internetowych portalu Stooq materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisu Informacyjnego PAP, będącego bazą danych, którego producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa SA z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Stooq na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione.
RSS
| | |
|
|