wto, 18 lut 2025, 20:18 CET, NY 14:18, Londyn 19:18, Tokio 4:18, ^SPX -0.18% Przegląd wiadomości (Wszystkie Biznes) | |
PLK: nowe urządzenia systemu sterowania ruchem na linii z Pruszcza Gdańskiego do Portu Północnego PAP - Biznes 22 sty 2025, 16:20
22.01.2025, Gdańsk (PAP) - PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały w środę o zakończeniu prac związanych z instalacją nowych urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym na linii z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny. Dzięki inwestycji przewóz ładunków do gdańskiego portu ma być bezpieczniejszy i sprawniejszy."Na 17-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gdański - Gdańsk Port Północny oraz 3-kilometrowym odcinku linii nr 721 Gdańsk Południowy - Gdańsk Olszynka zainstalowaliśmy nowe urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym ERTMS/ETCS" - poinformował w przesłanym PAP komunikacie Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK.Wyjaśnił, że system wspiera pracę maszynistów i dyżurnych ruchu. "W sytuacji zagrożenia na trasie skład zostanie zatrzymany. Nowe urządzenia zapewniają optymalną organizację pracy i efektywne wykorzystanie kolejowych tras. Przewóz ładunków do gdańskiego portu jest bezpieczniejszy i sprawniejszy" - ocenił Zieliński.Instalacją nowych urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym na linii z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny kosztowała blisko 17 mln zł netto i została dofinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.W komunikacie podkreślono, że linia kolejowa nr 226 umożliwia transport ładunków do gdańskiego portu z południa kraju z pominięciem centrum miasta."W latach wcześniejszych trasa została zmodernizowana. Poprawiona została przepustowość linii, a pociągi jeżdżą szybciej - do 100 km/h. Wymieniono wówczas tory i sieć trakcyjną, przebudowano lub zbudowano obiekty inżynieryjne. Jednotorowy most kolejowy nad Martwą Wisłą zastąpiony został przez nowy, dwutorowy obiekt" - poinformował Zieliński.Spółka podała, że inwestycja na linii nr 226 powiązana jest ze zrealizowanym w 2022 r. zadaniem pn. "Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk"."Dzięki inwestycji do nabrzeży dojeżdżają dłuższe i cięższe pociągi o długości 750 metrów i nacisku 22,5 tony na oś. Zmodernizowano i zelektryfikowano prawie 70 km torów oraz 233 rozjazdy w obszarze stacji Gdańsk Port Północny, Gdańsk Kanał Kaszubski, Gdańsk Zaspa Towarowa wraz z rejonem Gdańsk Wiślany oraz na liniach Gdańsk Główny - Gdańsk Zaspa Towarowa i Gdańsk Zaspa Towarowa - Gdańsk Wiślany" - wskazano w informacji.PKP PLK podkreśla, że sprawną i bezpieczną komunikację kolejową i drogową zapewnia wiadukt w ciągu ul. Ku Ujściu. Natomiast rozbudowa Lokalnego Centrum Sterowania Gdańsk Port Północny i budowa nastawni na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa, wyposażonych w nowe komputerowe urządzenia oraz systemy telekomunikacyjne, zapewniają sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów. (PAP)dsok/ mmu/ Zamieszczone na stronach internetowych portalu Stooq materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisu Informacyjnego PAP, będącego bazą danych, którego producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa SA z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Stooq na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione.
RSS
| | |
|
|