pią, 7 lut 2025, 11:51 CET, NY 5:51, Londyn 10:51, Tokio 19:51, WIG20 +0.63%
 Symbol np: ^SPX   
 Symbol np: ^SPX   
Login i hasło     zapisz  
Przegląd wiadomości (ISBnews)
Widok: Ostatnia | Kilka | WszystkieKategoria: Biznes | Kraj | Świat | Wszystkie
Źródła:
Szukaj w niusach:
Clepa: Spadek miejsc pracy u dostawców części samochodowych wyniósł 30 tys. w 2024 r.
ISBnews - Biznes
14 sty 2025, 9:31


Warszawa, 14.01.2025 (ISBnews) - Liczba miejsc pracy wśród europejskich dostawców części samochodowych spadła o ponad 30 tys. w 2024 roku, dwukrotnie bardziej niż w 2023 roku, kiedy zlikwidowano 15 tys. etatów, wynika z analizy Europejskiego Stowarzyszenia Dostawców Motoryzacyjnych (Clepa), cytowanej przez Personnel Service.

"Pomimo inwestycji w technologie z zakresu elektromobilności, wiele firm nie odnotowało oczekiwanego wzrostu popytu. Z danych Clepa wynika, że w 2024 roku zlikwidowano 4 680 miejsc pracy związanych z pojazdami elektrycznymi, podczas gdy utworzono tylko 4 450 nowych stanowisk. To pokazuje na duży problem w branży, który my jako firma również dostrzegamy. Zapotrzebowanie na pracowników w sektorze automotive jest teraz zauważalnie niższe niż jeszcze kilka lat temu" - powiedział założyciel Personnel Service i ekspert rynku pracy Krzysztof Inglot, cytowany w komunikacie.

W ocenie Personnel Service, branża dostawców części samochodowych już od jakiegoś czasu zmaga się z wyzwaniami, które są spowodowane spowolnieniem przemysłu motoryzacyjnego na kontynencie czy rosnącą konkurencją z Chin.

Od 2020 roku w sektorze dostawców części motoryzacyjnych zlikwidowano łącznie ponad 58 000 miejsc pracy. Redukcje dotknęły zarówno duże firmy, takie jak Michelin czy Bosch, jak i mniejsze przedsiębiorstwa, z których część zmuszona była do ogłoszenia upadłości, podkreślono.

"Na kryzys w sektorze dostawców części motoryzacyjnych wpłynęły liczne czynniki, w tym spadek popytu po pandemii, wojnie w Ukrainie i rosnącej inflacji. Malejąca sprzedaż nowych pojazdów przez europejskich producentów doprowadziła do nadwyżki mocy produkcyjnych. Złożyło się to również z rosnącą konkurencją z Chin, gdzie lokalni producenci części samochodowych zdobywają coraz większy udział w rynku. Ostatni kluczowy czynnik to wysoki koszt pojazdów elektrycznych oraz ograniczenie dotacji na ich zakup w takich krajach jak Niemcy" - wymieniono w materiale.

Branża apeluje o przemyślenie europejskich regulacji dotyczących emisji spalin. Dyrektor generalny OPMobility Laurent Favre podkreślił, że zaostrzone przepisy zwiększają presję na producentów i dostawców. Jednocześnie eksperci wzywają do lepszego wsparcia transformacji w kierunku elektromobilności, by zachować konkurencyjność europejskiego przemysłu motoryzacyjnego.

(ISBnews)

  RSS  
Najświeższe niusy
Lasek: spółka CPK złożyła wniosek o decyzję środowiskową ws. odcinka KDP Sieradz-Kalisz-Pleszew
11:46 - PAP
Grupa Azoty: finansowanie projektu Polimery Polce wydłużone do 28 lutego br.
11:43 - PAP
Import z Chin dynamicznie rośnie i mocno pogłębia się deficyt w handlu z tym krajem - NBP
11:42 - PAP
NBP: Środki przekazane do kraju z tytułu pracy Polaków za granicą to 5,32 mld zł w III kw.
11:42 - ISBnews
Sytuacja na rynkach 7 lutego - dolar nieco słabszy przed NFP
11:40 - DM BOŚ

 więcej...


Pozostałe niusy z ISBnews
NBP: Cudzoziemcy pracujący w Polsce przekazali za granicę 5,9 mld zł w III kw. 2024 r.
pią, 11:39 - ISBnews
NBP: Eksport do Niemiec spadał w III kw. silniej niż eksport ogółem, z wyjątkiem paliw
pią, 11:37 - ISBnews
NBP: Eksport spadł realnie w III kw. po raz 6. z rzędu - najdłuższy okres spadku w XXI w.
pią, 11:31 - ISBnews
NBP: Import paliw spadał najmocniej w III kw. 2024, przez niższy wolumen i ceny
pią, 11:26 - ISBnews
NBP: Wartość importu z Chin wzrosła w III kw. 2024 r. po raz pierwszy od IV kw. 2022 r.
pią, 11:25 - ISBnews

 więcej...


Pomoc - Dla Webmasterów - RSS - Reklama - Regulamin - Prywatność [ustawienia] - Zero reklam - Stooq - Aplikacja na Androida - Ziemia: CO2 CH4 Temp.

© 2000-2025 Stooq