pią, 14 lut 2025, 6:32 CET, NY 0:32, Londyn 5:32, Tokio 14:32, ^SPX +1.04% Przegląd wiadomości (Analizy Wszystkie) | |
PKP: nowy dworzec w Olsztynie i jego otoczenie zostaną udostępnione jeszcze w styczniu PAP - Biznes 4 sty 2025, 9:00
4.01.2025, Olsztyn (PAP) - Nowy dworzec w Olsztynie i jego najbliższe otoczenie zostaną w całości udostępnione jeszcze w styczniu - zapowiedział rzecznik PKP S.A. Michał Stilger. Dodał, że trwają odbiory techniczne, a pasażerowie mogą korzystać z holu kasowego.Jak przekazał PAP Stilger, pozwolenie na użytkowanie nowego budynku dworca Olsztyn Główny zostało wydane pod koniec listopada i od tego czasu, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, pasażerowie mogą już korzystać z części dworca, a konkretnie z holu kasowego na poziomie -1.Niedawno zakończył się demontaż dworca tymczasowego, ale cały czas trwają odbiory techniczne, usuwane są zgłaszane usterki i wykonywane są również drobne prace dodatkowe, m.in. wykończeniowe i przy instalacjach. Pozostaje jeszcze zakończenie prac związanych z zagospodarowaniem terenu przed dworcem" - poinformował. Dodał, że o dokładnym terminie otwarcia całego kompleksu dworca spółka będzie mogła poinformować nieco później. "Planujemy, że nowy dworzec i jego najbliższe otoczenie zostaną w całości udostępnione w styczniu 2025 r."- dodał.Wzrosły koszty inwestycji. Początkowo spółka podawała, że budowa nowego dworca będzie kosztować 71 mln zł brutto. W 2024 roku PKP podliczyła, że wartość inwestycji to 87 mln zł brutto.Nowy Dworzec Kolejowy Olsztyn Główny to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w stolicy Warmii i Mazur. Obiekt powstał w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych, z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będzie to czwarty w kolejności Dworzec Główny w Olsztynie. Pierwszy wybudowano w 1872 roku, drugi po 1945 roku, w ramach odbudowy pierwszego, natomiast trzeci - w latach 1969-1971.Nowy dworzec ma nowoczesną formę, której towarzyszy reprezentacyjna przestrzeń w formie placu miejskiego z dobrym połączeniem z innymi środkami transportu. Ważnym aspektem inwestycji była budowa nowego tunelu pod dworcem i peronami, który pozwolił połączyć dwie części miasta, dotychczas rozdzielone torami.Budynek dworca wzniesiono na planie trapezu; na elewacji frontowej znajdą się wielkoformatowy zegar, a tuż pod nim - zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków - pochodzący z dotychczasowego dworca neon "Dworzec Kolejowy". Od strony peronów na elewacji został umieszczony napis z logotypem PKP i nazwą dworca.Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A., a wykonawcą robót budowlanych firma Torpol S.A., natomiast dokumentację projektową opracowała pracowania architektoniczna TPF Sp. z o.o. z Warszawy. (PAP)autorka: Agnieszka Libudzkaali/ malk/ Zamieszczone na stronach internetowych portalu Stooq materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisu Informacyjnego PAP, będącego bazą danych, którego producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa SA z siedzibą w Warszawie. Chronione są one przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez Stooq na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione.
RSS
| | AutoQuote - system automatycznej aktualizacji kwotowań, wykresów oraz innych treści strony.
· ON - System włączony (domyślnie) · OFF - System wyłączony
System aktywny jest przez 20 minut. Aby włączyć go ponownie odśwież stronę
Jeśli zauważysz problem zgłoś go nam
|
|
AQ | |
|
|
|
|