wto, 21 sty 2025, 13:57 CET, NY 7:57, Londyn 12:57, Tokio 21:57, WIG20 -0.07%
 Symbol np: ^SPX   
 Symbol np: ^SPX   
Login i hasło     zapisz  
Przegląd wiadomości (Wszystkie Biznes)
Widok: Ostatnia | Kilka | WszystkieKategoria: Biznes | Kraj | Świat | Wszystkie
Źródła:
Szukaj w niusach:
LPP liczy na otwarcie ok. 1500 salonów w 2025 i utrzymanie podobnej skali w 2026 (aktual.)
ISBnews - Biznes
13 gru 2024, 11:50


We wczorajszej depeszy pt. "LPP liczy na utrzymanie skali otwarć ok. 1500 nowych salonów w 2026 r." aktualizujemy - na prośbę spółki - brzmienie tytułu na powyższe. Liczba ok. 1500 sklepów dotyczy planów na 2025, a w 2026 r. spółka zakłada podobną skalę otwarć, zgodnie z informacjami zawartymi w dalszej części wczorajszego artykułu.

Poniżej powtarzamy depeszę w niezmienionym brzmieniu:

Warszawa, 13.12.2024 (ISBnews) - Grupa LPP chce w r.obr. 2026 (kończącym się w styczniu 2027 r.) i kolejnych latach utrzymać skalę otwarć nowych salonów, poinformował wiceprezes i CFO LPP Marcin Bójko. W r.obr. 2025 Grupa chce otworzyć ok. 1 500 nowych salonów Sinsay, a średnia powierzchnia salonu wyniesie ok. 700 m2 wobec tegorocznych 850 m2, ale rentowność powinna być utrzymana. Salony będą w przyszłym roku otwierane w krajach gdzie LPP jest obecna, a w lutym sprzedaż ruszy w Albanii i Kosowie.

"Na przyszły rok planujemy otwarcia nowych salonów na poziomie 1500 plus wobec 650 w 2024 r. [...] Inwestujemy w moce logistyczne i silne zespoły po to, żeby w 2025 r. otworzyć 1 500 salonów, co oznacza 6 salonów dziennie, czyli wyzwanie jest duże, ale jako LPP przygotowywaliśmy się do niego, jesteśmy na to gotowi i mamy środki. Na rozwój chcemy przeznaczyć rekordową kwotę 3,5 mld zł capeksu, z czego 2,3 mld zł na sklepy. Mamy dobrą sytuację finansową i chcemy ją wykorzystać. To będzie ciekawy rok" - powiedział Bójko podczas telekonferencji.

"Dalej widzimy miejsce na rynku, model Sinsay się sprawdza, mamy na to środki stąd przyspieszenie otwarć. Co będzie dalej? Myślę, że na najbliższe 2-3 lata mamy plan na rozwój w regionie i w perspektywie 2 lat nie martwimy się kanibalizacją. Średni rozmiar przy otwarciu nowego salonu to będzie 700 m2 w przyszłym roku wobec ok. 850 m2 w tym roku, ale to co obserwowaliśmy do tej pory, to to, ż nawet te mniejsze Sinasye dowożą dobrą rentowność" - dodał.

Wiceprezes wskazał też, że nowe sklepy będą otwierane w krajach, gdzie LPP jest już obecny, a w lutym Grupa rusza ze sprzedażą na nowych rynkach, czyli w Albanii i Kosowie.

"Rynek i konkurencja nie śpi, więc nie będziemy zdradzać kuchni, ale nie robimy rewolucji i nie wchodzimy na Zachód, więc otwarcia będą w tych krajach, gdzie jesteśmy, chociaż warto przypomnieć, że od lutego ruszymy ze sprzedażą na dwóch nowych rynkach, czyli w Albanii i Kosowie" - powiedział, pytany w jakich krajach będzie największa liczba otwarć.

"Jeśli chodzi o plany po 2025 r., czyli rok 2026, to w naturze LPP nie leży raczej zwalnianie rozwoju, więc pewnie podobną skalę będziemy chcieli utrzymać. Robimy to jednak z głową i monitorujemy naszą rentowność. Mam ambitny cel, ale dążymy do niego w sposób rentowny [...] Chcemy, żeby każdy nowootwierany salon zwracał się nie dłużej niż 24 miesiące" - dodał Bójko.

Pytany o przyszłoroczną dywidendę wiceprezes powiedział, że za wcześnie o tym mówić, ale LPP chce utrzymywać politykę dywidendową.

"Myślę, że jest to pytanie na wczesnym etapie, ale mamy bardzo komfortową sytuację finansową, bo model Sinsaya w zasadzie finansuje się sam i chcemy utrzymać politykę dywidendową, ale poczekajmy na zamknięcie roku 2024, bo przed nami jeszcze styczeń, czyli okres wyprzedażowy" - powiedział.

Wcześniej Grupa LPP podała, że w przyszłym roku chce rozbudować sieć sprzedaży stacjonarnej o 35-40%, co wiązać się będzie z większymi wydatkami inwestycyjnymi na poziomie ok. 3,5 mld zł, z tego 2,3 mld zł. Sieć sprzedaży ma wzrosnąć do 4 400 sklepów do końca 2025 r. Sieć sprzedaży stacjonarnej na koniec października 2024 r. liczyła 2 574 sklepy w 29 krajach, a w IV kw. Grupa chce otworzyć jeszcze 290 sklepów.

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku; wchodzi w skład indeksu WIG20. W roku obrotowym 2023 (luty 2023 - styczeń 2024) spółka miała 17,4 mld zł skonsolidowanych przychodów.

(ISBnews)

  RSS  
Więcej wiadomości dla symbolu LPP...
AQ
ON | OFF
Kwotowania
LPP SA
LPP15840+60 (+0.38%)13:39

Pozostałe skojarzone
WIG20
WIG202323.12-1.68 (-0.07%)13:57
Notowania
Indeksy, Waluty, Towary...


Najświeższe niusy
Wielkopolskie - nakazano rozbiórkę wiatraków budowanych w Dobrzycy
13:55 - PAP
Analiza: niewielki wpływ etykiet nt. kaloryczności produktów na mniejsze spożycie
13:49 - PAP
Wartość inwestycji private equity w branży healthcare w '24 wzrosła do 115 mld USD - Bain & Company
13:38 - PAP
Wizz Air zamknął płatną infolinię premium dla podróżnych
13:30 - PAP
Pierwsze decyzje prezydenta USA
13:20 - InternetowyKantor.pl

 więcej...


Pozostałe niusy z ISBnews
PKO BP widzi przestrzeń do 1. obniżki stóp w maju; cięcia po 100 pb w 2025-2026 (aktual.)
wto, 12:54 - ISBnews
GreenWay: Z planowanych 284 punktów ładowania przy sklepach Aldi powstało 210
wto, 12:48 - ISBnews
PKO BP widzi przestrzeń do 1. obniżki stóp w maju; cięcia łącznie o 100 pb w 2025-2026
wto, 12:20 - ISBnews
Fundusz z Grupy PFR udzieli Euvic finansowania na konsolidację w branży IT na Ukrainie
wto, 12:19 - ISBnews
PKO BP: Napływy środków z UE mogą w tym roku podwoić się r/r do 40 mld euro
wto, 12:03 - ISBnews

 więcej...


Pomoc - Dla Webmasterów - RSS - Reklama - Regulamin - Prywatność [ustawienia] - Zero reklam - Stooq - Aplikacja na Androida - Ziemia: CO2 CH4 Temp.

© 2000-2025 Stooq