sob, 14 gru 2024, 20:09 CET, NY 14:09, Londyn 19:09, Tokio 4:09, ^SPX 0.00% Eurocash miał 3,05 mln zł zysku netto jedn. dom., 243,5 mln zł zysku EBITDA w III kw. 2024 ISBnews - Biznes 14 lis 2024, 7:40
Warszawa, 14.11.2024 (ISBnews) - Eurocash odnotował 3,05 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2024 r. wobec 29,96 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka. Skonsolidowany zysk netto ogółem wyniósł 14,77 mln zł wobec 43,27 mln zł zysku rok wcześniej.Zysk operacyjny wyniósł 82,96 mln zł wobec 141,94 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 243,5 mln zł wobec 305,1 mln zł zysku rok wcześniej.Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 8 491,08 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 8 570,17 mln zł rok wcześniej."Sprzedaż: w III kw. 2024 sprzedaż spadła o 0,9%, odzwierciedlając słabszą dynamikę rynku: kanał sklepów małego formatu -4%; sprzedaż detaliczna żywności (wg. GUS) za 9 mies. 2024 - spadek o -0,6% i -7,6% we wrześniu r/r. EBITDA: Marża EBITDA spadła o 0,7 pkt proc., głównie za sprawą spadku marży brutto o 0,5 pkt proc. r/r" - czytamy w prezentacji wynikowej.Wzrost efektywności kosztowej przełożył się na ograniczenie inflacji kosztowej, utrzymując dług netto/EBITDA na stabilnym poziomie poniżej 1x, podkreślono dalej.W III kw. br. sprzedaż hurtowa spadła o 0,9% r/r do 6 135,1 mln zł. EBITDA segmentu wyniosła 196,9 mln zł wobec 234 mln zł zysku rok wcześniej."Hurt - Niższa sprzedaż w głównych jednostkach biznesowych wpływa na rentowność- Trudne warunki rynkowe spowodowały, że sprzedaż w tym segmencie spadła o -0,9%, na co największy wpływ miały jednostki Cash & Carry (-5,1%) oraz Dystrybucja (-6,1%).- Sprzedaż EC Serwis wzrosła o 5,0%, niwelując spadki sprzedaży w pozostałych segmentach.- Marża EBITDA segmentu hurtowego spadła o -0,6 pkt proc., głównie ze względu na inflację kosztów oraz niższą marżę brutto" - czytamy w prezentacji.Liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry na koniec III kw. 2024 wynosiła 172. Liczba sklepów partnerskich i franczyzowych zorganizowanych w ramach sieci partnerskich koordynowanych przez Eurocash Sieci Partnerskie wyniosła 10 134, odnotowując wzrost o 284 sklepy w porównaniu z poprzednim kwartałem. Łącznie z największą siecią, ABC, w III kw. 2024 działało 7 189 sklepów. W stosunku do końca II kw. 2024 r. liczba sklepów ABC wzrosła o 104, podano w sprawozdaniu.Sprzedaż zewnętrzna towarów zrealizowana przez segment detaliczny w III kw. 2024 r. wyniosła 2 068,3 mln zł, co oznacza spadek o -3% r/r. EBITDA segmentu wyniosła 87,4 mln zł wobec 114,7 mln zł zysku rok wcześniej."Detal - Spadek sprzedaży w trudnych warunkach rynkowych- Na segment detaliczny duży wpływ miała niska dynamika rynku (sprzedaż -3%), spadek sprzedaży LFL o -4,3% oraz wpływ na marże miały inwestycje w pozycjonowanie cenowe i promocje- Wdrożenie nowego konceptu sklepu (DC 2.0) w ok. 60 sklepach" - czytamy dalej w prezentacji.Wzrost sprzedaży detalicznej zrealizowanej przez sklepy franczyzowe Delikatesy Centrum w ujęciu LFL w III kw. 2024 r. wyniósł -4,9%, w pierwszych trzech kwartałach wzrost sprzedaży LFL wyniósł -1,6%, podano w sprawozdaniu.Liczba małych supermarketów na koniec III kw. 2024 r. wyniosła 1 574, w tym 870 sklepów franczyzowych oraz 704 supermarkety własne i joint-venture.Sprzedaż towarów zrealizowana przez segment Projektów w III kw. 2024 r. wyniosła 256,8 mln zł, co oznacza wzrost o 13,1% r/r. EBITDA segmentu wyniosła -10,5 mln zł, co oznacza pogorszenie o -7,2 mln zł w stosunku do III kw. 2023 r."Platformy wzrostu - Frisco wykazuje silną dynamikę wzrostu- Platformy wzrostu rozwijają się dynamicznie, niezależnie od trendów rynkowych. Sprzedaż Frisco wzrosła o 27%, podczas gdy sprzedaż Dużego Bena wzrosła o 10% w 3Q 2024.- EBITDA segmentu w III kw. 2024 (strata) pogłębiła się do -10,5 mln zł - głównie za sprawą wzrostu bazy kosztowej we Frisco po otwarciu 2. magazynu automatycznego w Warszawie pod koniec 2023 roku" - napisano w prezentacji.Sprzedaż Frisco w III kw. 2024 wyniosła 122,2 mln zł, co oznacza wzrost o 27,1% r/r.Sprzedaż Dużego Bena w III kw. 2024 wyniosła 123,2 mln zł, co oznacza wzrost o 10% r/r. Liczba sklepów Dużego Bena wyniosła 420 i wzrosła o 24 r/r (6%).W I-III kw. 2024 r. spółka miała 91,52 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 16,66 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 24 287,3 mln zł w porównaniu z 24 531,57 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 608,3 mln zł wobec 739,5 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.Wpływ na wzrost sprzedaży r/r miały negatywne czynniki makroekonomiczne, w szczególności niski poziom sprzedaży detalicznej, wskazano w sprawozdaniu zarządu."Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży w III kw. 2024 r. wyniosła 12,9%, co oznacza spadek o -0,5 pkt proc. r/r. W pierwszych 3 kwartałach 2024 r. marża brutto na sprzedaży spadła o -0,2 pkt proc. r/r i wyniosła 13,1%" - czytamy w sprawozdaniu.W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2024 r. wyniósł 61,7 mln zł wobec 112,36 mln zł zysku rok wcześniej.Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.(ISBnews) RSS Więcej wiadomości dla symbolu EUR...
| | AutoQuote - system automatycznej aktualizacji kwotowań, wykresów oraz innych treści strony.
· ON - System włączony (domyślnie) · OFF - System wyłączony
System aktywny jest przez 20 minut. Aby włączyć go ponownie odśwież stronę
Jeśli zauważysz problem zgłoś go nam
|
|
AQ | |
Pozostałe niusy z ISBnews |
|
|
|
|