nie, 16 lut 2025, 23:56 CET, NY 17:56, Londyn 22:56, Tokio 7:56, ^SPX -0.01% Przegląd wiadomości (Analizy Wszystkie) | |
Gamedust w nowej strategii skupi się na portach na VR zamiast produkcji własnych gier ISBnews - Biznes 1 paź 2024, 8:13
Warszawa, 01.10.2024 (ISBnews) - W swojej zaktualizowanej strategii Gamedust zdecydował o odejściu od produkcji gier własnych i skupieniu się na przenoszeniu uznanych i lubianych gier na platformy VR, podała spółka."Gamedust SA podjął strategiczną decyzję o gruntownej ewolucji swojego modelu biznesowego. Kluczowym elementem tej zmiany jest rezygnacja z bezpośredniej produkcji gier własnych na rzecz ścisłej współpracy z zewnętrznymi partnerami deweloperskimi oraz skoncentrowanie się na przenoszeniu uznanych i lubianych gier z tradycyjnych platform (flat screen, czyli ekranów płaskich, takich jak monitory komputerów czy telewizory) na platformy VR" - czytamy w komunikacie.Ta transformacja wynika z dogłębnej analizy rynku, mocnych stron spółki oraz perspektyw rozwoju branży gier, podkreślono."Dostrzegamy ogromny potencjał w adaptacji istniejących, sprawdzonych tytułów do środowiska VR, co pozwala nam wykorzystać zarówno naszą techniczną ekspertyzę, jak i znajomość rynku gier" - czytamy dalej.Wizja Gamedust opiera się na przekonaniu, że przyszłość branży gier będzie w znacznym stopniu kształtowana przez immersyjne doświadczenia, czyli takie, które zapewniają głębokie poczucie zanurzenia w wirtualnym świecie, angażując zmysły użytkownika w sposób bardziej intensywny niż tradycyjne gry, wskazano także.W ramach nowej strategii Gamedust SA oferuje dwa główne modele współpracy z deweloperami i właścicielami IP: z pozyskiwaniem finansowania i bez niego.W modelu z pozyskiwaniem finansowania Gamedust aktywnie angażuje się w pozyskiwanie środków finansowych na adaptację gier do VR. Wykorzystujemy nasze relacje branżowe i doświadczenie, aby negocjować i zabezpieczać finansowanie od kluczowych partnerów technologicznych i platform VR. Środki te są następnie przekazywane deweloperom zgodnie z ustalonym harmonogramem, opartym na dostarczaniu kolejnych etapów projektu (milestone'ów), wyjaśniono."Proces ten obejmuje: Identyfikację obiecujących tytułów do adaptacji VR Negocjacje z właścicielami IP i platformami VR Koordynację procesu finansowania i produkcji Nadzór nad postępem prac i jakością adaptacji Zarządzanie budżetem i harmonogramem projektu" - napisano w komunikacie."W tym modelu przychody ze sprzedaży są dzielone między Gamedust SA, dewelopera, właściciela IP i podmiot finansujący według ustalonego klucza, przy czym nasza spółka zazwyczaj otrzymuje ustalony procent przychodów ze sprzedaży gry po zwrocie kosztów produkcji (tzw. recoup) do podmiotu finansującego" - czytamy dalej.W scenariuszu bez pozyskiwania finansowania Gamedust nie angażuje się bezpośrednio w proces finansowania adaptacji gry."Zamiast tego, koncentrujemy się na wnoszeniu naszej ekspertyzy technologicznej w zakresie VR oraz na działaniach marketingowych i dystrybucyjnych. Developer lub właściciel IP dostarcza nam gotowy produkt zaadaptowany do VR, a my wprowadzamy go do sprzedaży na platformach dystrybucji dedykowanych wirtualnej rzeczywistości" - wskazała spółka."Nasze zaangażowanie obejmuje: Doradztwo techniczne w procesie adaptacji do VR Optymalizację gry pod kątem platform VR Kompleksowe działania marketingowe Dystrybucję na platformach VR Wsparcie posprzedażowe i zarządzanie społecznością graczy" - wymieniono dalej.W tym modelu Gamedust jest uprawniony do procentowego udziału w przychodach ze sprzedaży gry."Gamedust SA dąży do stworzenia zróżnicowanego i atrakcyjnego portfolio gier VR, które będzie przyciągać szerokie grono odbiorców" - napisano także.Choć głównym obszarem działalności Gamedust pozostaje adaptacja gier indie premium do VR, spółka podkreśla, że dostrzega potencjał w rozszerzeniu swojej oferty o komplementarne usługi i produkty. Te nowe inicjatywy mają na celu nie tylko dywersyfikację źródeł przychodów, ale także wzmocnienie pozycji jako eksperta w dziedzinie VR, wskazano.Gamedust planuje rozszerzyć obecność na rynkach azjatyckich, gdzie obserwuje dynamiczny wzrost zainteresowania VR. Dąży do nawiązania długoterminowych partnerstw z kluczowymi graczami w branży VR, co może otworzyć nowe możliwości rozwoju i finansowania, podano także w informacji."W dłuższej perspektywie rozważamy powrót do tworzenia własnych, oryginalnych tytułów VR, wykorzystując zdobyte doświadczenie i pozycję rynkową" - zakończono w komunikacie.Gamedust to producent gier w segmencie VR, który zadebiutował na NewConnect poprzez odwrotne przejęcie notowanego Inwestycje.pl.(ISBnews) RSS Więcej wiadomości dla symbolu GDC...
| | AutoQuote - system automatycznej aktualizacji kwotowań, wykresów oraz innych treści strony.
· ON - System włączony (domyślnie) · OFF - System wyłączony
System aktywny jest przez 20 minut. Aby włączyć go ponownie odśwież stronę
Jeśli zauważysz problem zgłoś go nam
|
|
AQ | |
Pozostałe niusy z ISBnews |
|
|
|
|