nie, 16 lut 2025, 23:56 CET, NY 17:56, Londyn 22:56, Tokio 7:56, ^SPX -0.01%
 Symbol np: ^SPX   
 Symbol np: ^SPX   
Login i hasło     zapisz  
Przegląd wiadomości (Analizy Wszystkie)
Widok: Ostatnia | Kilka | WszystkieKategoria: Biznes | Kraj | Świat | Wszystkie
Wyświetl: Tytuły i nagłowki | Tylko tytuły
Źródła:
Szukaj w niusach:
Gamedust w nowej strategii skupi się na portach na VR zamiast produkcji własnych gier
ISBnews - Biznes
1 paź 2024, 8:13


Warszawa, 01.10.2024 (ISBnews) - W swojej zaktualizowanej strategii Gamedust zdecydował o odejściu od produkcji gier własnych i skupieniu się na przenoszeniu uznanych i lubianych gier na platformy VR, podała spółka.

"Gamedust SA podjął strategiczną decyzję o gruntownej ewolucji swojego modelu biznesowego. Kluczowym elementem tej zmiany jest rezygnacja z bezpośredniej produkcji gier własnych na rzecz ścisłej współpracy z zewnętrznymi partnerami deweloperskimi oraz skoncentrowanie się na przenoszeniu uznanych i lubianych gier z tradycyjnych platform (flat screen, czyli ekranów płaskich, takich jak monitory komputerów czy telewizory) na platformy VR" - czytamy w komunikacie.

Ta transformacja wynika z dogłębnej analizy rynku, mocnych stron spółki oraz perspektyw rozwoju branży gier, podkreślono.

"Dostrzegamy ogromny potencjał w adaptacji istniejących, sprawdzonych tytułów do środowiska VR, co pozwala nam wykorzystać zarówno naszą techniczną ekspertyzę, jak i znajomość rynku gier" - czytamy dalej.

Wizja Gamedust opiera się na przekonaniu, że przyszłość branży gier będzie w znacznym stopniu kształtowana przez immersyjne doświadczenia, czyli takie, które zapewniają głębokie poczucie zanurzenia w wirtualnym świecie, angażując zmysły użytkownika w sposób bardziej intensywny niż tradycyjne gry, wskazano także.

W ramach nowej strategii Gamedust SA oferuje dwa główne modele współpracy z deweloperami i właścicielami IP: z pozyskiwaniem finansowania i bez niego.

W modelu z pozyskiwaniem finansowania Gamedust aktywnie angażuje się w pozyskiwanie środków finansowych na adaptację gier do VR. Wykorzystujemy nasze relacje branżowe i doświadczenie, aby negocjować i zabezpieczać finansowanie od kluczowych partnerów technologicznych i platform VR. Środki te są następnie przekazywane deweloperom zgodnie z ustalonym harmonogramem, opartym na dostarczaniu kolejnych etapów projektu (milestone'ów), wyjaśniono.

"Proces ten obejmuje: Identyfikację obiecujących tytułów do adaptacji VR Negocjacje z właścicielami IP i platformami VR Koordynację procesu finansowania i produkcji Nadzór nad postępem prac i jakością adaptacji Zarządzanie budżetem i harmonogramem projektu" - napisano w komunikacie.

"W tym modelu przychody ze sprzedaży są dzielone między Gamedust SA, dewelopera, właściciela IP i podmiot finansujący według ustalonego klucza, przy czym nasza spółka zazwyczaj otrzymuje ustalony procent przychodów ze sprzedaży gry po zwrocie kosztów produkcji (tzw. recoup) do podmiotu finansującego" - czytamy dalej.

W scenariuszu bez pozyskiwania finansowania Gamedust nie angażuje się bezpośrednio w proces finansowania adaptacji gry.

"Zamiast tego, koncentrujemy się na wnoszeniu naszej ekspertyzy technologicznej w zakresie VR oraz na działaniach marketingowych i dystrybucyjnych. Developer lub właściciel IP dostarcza nam gotowy produkt zaadaptowany do VR, a my wprowadzamy go do sprzedaży na platformach dystrybucji dedykowanych wirtualnej rzeczywistości" - wskazała spółka.

"Nasze zaangażowanie obejmuje: Doradztwo techniczne w procesie adaptacji do VR Optymalizację gry pod kątem platform VR Kompleksowe działania marketingowe Dystrybucję na platformach VR Wsparcie posprzedażowe i zarządzanie społecznością graczy" - wymieniono dalej.

W tym modelu Gamedust jest uprawniony do procentowego udziału w przychodach ze sprzedaży gry.

"Gamedust SA dąży do stworzenia zróżnicowanego i atrakcyjnego portfolio gier VR, które będzie przyciągać szerokie grono odbiorców" - napisano także.

Choć głównym obszarem działalności Gamedust pozostaje adaptacja gier indie premium do VR, spółka podkreśla, że dostrzega potencjał w rozszerzeniu swojej oferty o komplementarne usługi i produkty. Te nowe inicjatywy mają na celu nie tylko dywersyfikację źródeł przychodów, ale także wzmocnienie pozycji jako eksperta w dziedzinie VR, wskazano.

Gamedust planuje rozszerzyć obecność na rynkach azjatyckich, gdzie obserwuje dynamiczny wzrost zainteresowania VR. Dąży do nawiązania długoterminowych partnerstw z kluczowymi graczami w branży VR, co może otworzyć nowe możliwości rozwoju i finansowania, podano także w informacji.

"W dłuższej perspektywie rozważamy powrót do tworzenia własnych, oryginalnych tytułów VR, wykorzystując zdobyte doświadczenie i pozycję rynkową" - zakończono w komunikacie.

Gamedust to producent gier w segmencie VR, który zadebiutował na NewConnect poprzez odwrotne przejęcie notowanego Inwestycje.pl.

(ISBnews)

  RSS  
Więcej wiadomości dla symbolu GDC...
AQ
ON | OFF
Kwotowania
Gamedust SA
GDC0.0690+0.0034 (+5.18%)02-14

Notowania
Indeksy, Waluty, Towary...


Najświeższe niusy
Brazylia - Fala ekstremalnych upałów - odczuwalne temperatury mogą przekraczać 60 st. C
22:59 - PAP
Bydgoszcz - Powstanie nowa linia tramwajowa
15:16 - PAP
Poznań - Ruszył nabór wniosków do miejskiego programu usuwania azbestu
12:24 - PAP
Poznań - Palmiarnia Poznańska ma zostać przebudowana
10:48 - PAP
Śląskie - W Jaworzu rusza rewitalizacji odwiertu wód solankowych
10:04 - PAP

 więcej...


Pozostałe niusy z ISBnews
Kalendarium ISBnews
pią, 14 lut - ISBnews
Kalendarium wydarzeń makroekonomicznych na poniedziałek
pią, 14 lut - ISBnews
Przegląd informacji ze spółek
pią, 14 lut - ISBnews
Grupa Klepsydra miała 0,74 mln zł skoryg. zysku netto, 0,61 mln zł zysku EBIT w IV kw.
pią, 14 lut - ISBnews
Unibep miał wstępnie 44,34 mln zł skonsolidowanego zysku netto jedn. dom. w 2024 r.
pią, 14 lut - ISBnews

 więcej...


Pomoc - Dla Webmasterów - RSS - Reklama - Regulamin - Prywatność [ustawienia] - Zero reklam - Stooq - Aplikacja na Androida - Ziemia: CO2 CH4 Temp.

© 2000-2025 Stooq